Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:13:05 GMT

مردم اردبیل با اقامه نماز عید فطر با رمضان وداع کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۶۴۳۸

مردم اردبیل با اقامه نماز عید فطر با رمضان وداع کردند

اردبیل - ایرنا - مردم مومن اردبیل پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه خداوند سپیده دم جمعه با برپایی پرشکوه نماز عید فطر در چند نقطه شهر با این ماه مبارک وداع کردند.

به گزارش ایرنا ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز فطر ، این عید را مقدمه ای برای تزکیه و تصفیه نفس به منظور ورود به عید قربان برای مسلمانان دانست و گفت: هر فردی که نتواند این عید را به درستی درک کند نمی تواند در حج تمتع شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سیدحسن عاملی اظهار کرد: روزه داری و عبادت فقط برای ایام ماه مبارک رمضان نیست بلکه در این ماه انسان با شرکت در ضیافت الهی با پشتوانه محکمی به نام تقوا برای عبودیت و بندگی بهتر خداوند در طول سال ، تولدی دوباره می یابد.
وی گفت: جلب رضایت پروردگار که با انجام فرایض دینی و نیز خدمت به خلق الله ممکن می شود از توشه های مهمی است که پس از یک ماه عبودیت و بندگی خالص نصیب روزه داران می شود.
وی اعیاد مذهبی را دارای 2 جنبه فردی و اجتماعی دانست و افزود: علاوه بر تزکیه نفس و روح که جنبه فردی عیدها به شمار می آیند پروردگار متعال به بعد عمومی آن و از جمله شرکت در مراسم مذهبی بویژه نماز جماعت حساسیت بسیاری قائل است و نمازهای جماعت ، جمعه و ویژه اعیاد اسلامی به ترتیب در ابعاد روزانه ، هفتگی و سالانه این عبادت قرار دارند.
او با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی هجمه‌های گسترده‌ای را علیه کشورمان به واسطه هدف قرار دادن پایه های ایمان و اعتقاد نسل جوان آغاز کرده اند عمل به آموزه‌ های دینی و زنده نگهداشتن مناسبت های بزرگ اسلامی همچون عید فطر را راه مناسبی برای مقابله با این توطئه ها ذکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه مخالفان ایران اسلامی اکنون می خواهند با جوسازی و انتشار مطالب نادرست درباره کمیته امداد امام (ره) از مستمندان انقتام بگیرند گفت: تمام وجوهات وصولی توسط این نهاد در امور نیازمندان و کمک به این قشر هزینه می شود.
او از مردم خواست که زکات فطریه و صدقه های خود را به کمیته امداد بدهند.
نماز عید سعید فطر امسال که با استقبال کم نظیر مردم مومن اردبیل مواجه بود علاوه بر محوطه شهیدگاه به امامت نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل در چند نقطه دیگر این شهر از جمله در مهدیه تازه تاسیس اردبیل به امامت حجت الاسلام علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل برگزار شد.
6019/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين مناسبت ها نماز عيد فطر اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «طرح نور» توسط نیروی انتظامی در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است.

وی افزود: مردم متدین کرمانشاه فردا جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مقابل درب مسجد جامع این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند نمود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن دعوت مردم متدین و غیور جهت شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم به‌ویژه بانوان شهرستان کرمانشاه به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید نمایند.

کد خبر 6088614

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد