Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز فطر ، این عید را مقدمه ای برای تزکیه و تصفیه نفس به منظور ورود به عید قربان برای مسلمانان دانست و گفت: هر فردی که نتواند این عید را به درستی درک کند نمی تواند در حج تمتع شرکت کند.
آیت الله سیدحسن عاملی اظهار کرد: روزه داری و عبادت فقط برای ایام ماه مبارک رمضان نیست بلکه در این ماه انسان با شرکت در ضیافت الهی با پشتوانه محکمی به نام تقوا برای عبودیت و بندگی بهتر خداوند در طول سال ، تولدی دوباره می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جلب رضایت پروردگار که با انجام فرایض دینی و نیز خدمت به خلق الله ممکن می شود از توشه های مهمی است که پس از یک ماه عبودیت و بندگی خالص نصیب روزه داران می شود.
وی اعیاد مذهبی را دارای 2 جنبه فردی و اجتماعی دانست و افزود: علاوه بر تزکیه نفس و روح که جنبه فردی عیدها به شمار می آیند پروردگار متعال به بعد عمومی آن و از جمله شرکت در مراسم مذهبی بویژه نماز جماعت حساسیت بسیاری قائل است و نمازهای جماعت ، جمعه و ویژه اعیاد اسلامی به ترتیب در ابعاد روزانه ، هفتگی و سالانه این عبادت قرار دارند.
او با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی هجمه‌های گسترده‌ای را علیه کشورمان به واسطه هدف قرار دادن پایه های ایمان و اعتقاد نسل جوان آغاز کرده اند عمل به آموزه‌ های دینی و زنده نگهداشتن مناسبت های بزرگ اسلامی همچون عید فطر را راه مناسبی برای مقابله با این توطئه ها ذکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه مخالفان ایران اسلامی اکنون می خواهند با جوسازی و انتشار مطالب نادرست درباره کمیته امداد امام (ره) از مستمندان انقتام بگیرند گفت: تمام وجوهات وصولی توسط این نهاد در امور نیازمندان و کمک به این قشر هزینه می شود.
او از مردم خواست که زکات فطریه و صدقه های خود را به کمیته امداد بدهند.
نماز عید سعید فطر امسال که با استقبال کم نظیر مردم مومن اردبیل مواجه بود علاوه بر محوطه شهیدگاه به امامت نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل در چند نقطه دیگر این شهر از جمله در مهدیه تازه تاسیس اردبیل به امامت حجت الاسلام علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل برگزار شد.
6019/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام جمعه عید فطر کمیته امداد امام نسل جوان نماینده ولی فقیه روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان گفت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است، بنابراین باید کارکرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مساجد پررنگ‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خیاط ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر سرایان به نقش مسجد به عنوان اولین پایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اسلام که با درایت پیامبر اکرم(ص) معین شد اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است و باید با برنامه‌ریزی رویکرد این پایگاه نسبت به سایر مباحث پررنگ‌تر شده و حکومت اسلامی را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان، نماز جمعه را تبیین‌کننده سیاست‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم، حجم زیادی از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما متاسفانه حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده و حجم بیشتر اعتبارات به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود.

امام جمعه سرایان نیز در این دیدار، به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از مفتضح‌ترین شکست‌های استکبار یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا، وضعیت برگزاری نماز جمعه در سه بخش شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و از وضعیت اعتباری ستاد نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی ضمن تقدیر از ستاد نماز جمعه سرایان بیان کرد: جلسه ستاد در حوزه برادران و خواهران به صورت مستمر و هفتگی برگزار و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان همچنین در جمع دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به نامگذاری دهم خرداد ماه به عنوان روز "فرهنگ شهرستان سرایان" گفت: این مناسبت فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت و پتانسیل فرهنگ غنی شهرستان در حوزه‌های متخلف از جمله فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و هنری است.

خیاط، خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف بزرگداشت هر چه بهتر این مناسبت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان نیز در این جلسه گفت: آیین بزرگداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان در دهم خرداد ماه برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وحید فنودی، از برپایی نمایشگاه متشکل از غرفه‌های فرهنگی، هنری، کتاب، صنایع دستی، کشاورزی، مفاخر و مشاهیر، بازی‌های بومی و موسیقی محلی، شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از خدام مساجد به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز فرهنگی در این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه