Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مجتبی مزروعی افزود:  امسال تاکنون بیش از 65 هزار تن گندم  از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی گفت: با توجه به کاهش وضع بارندگی‌های پاییز و زمستان پارسال، مزارع دیم گندم و جو متاسفانه امسال قابل برداشت نیست اما مزارع آبی با توجه به مدیریت و بذر خوب، کود دهی و آب دهی مناسب، شرایط مناسبی  از نظر میزان تولید در واحد سطح دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون برداشت جو در  120 هزار هکتار زمین  زیر کشت آبی در خراسان رضوی رو به اتمام است، اما در مراکز خرید، مراجعه برای خرید تضمینی وجود نداشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با توحه به این که قیمت تضمینی جو 10 هزارو 208ریال و قیمت موجود در بازار 12 هزار ریال است، از این رو به صورت آزاد فروش می رود و قیمت بازار از شرایط تضمینی بهتر است.

مزروعی با اشاره به اهمیت کلزا در تنوع زراعی، گفت: تاکنون 2700  تن کلزا  از کشاورزان خریداری شده است و پیش بینی می‌شود خرید به بیش از7 هزار تن برسد.

وی گفت: با توجه به اهمیت کلزا  در تولید روغن، تصمیم  بر افزایش سطح 4500 هکتاری مزارع سبز کلزا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر افزایش 100 درصدی مساحت 3هزار هکتاری سیستم آبیاری قطره ای مزارع گندم و جو گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و نیاز جامعه به تامین غذا، باید از روش های جدید و نوین به ویژه آبیاری تحت فشار، در مزارع کشاورزی بیشتر استفاده شود.

سامانه آبیاری تحت فشار در 80هزار هکتار زمین کشاورزی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون 56 هزار هکتار از این سطح زیرپوشش قرار دارد .

حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن با درآمد سالانه بیش از 13  هزار میلیارد تومان است.

بیش از یک میلیون هکتار زمین در خراسان رضوی سالانه زیر کشت 83  نوع محصول می رود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی کشاورزان مزارع دیم برداشت جو قیمت تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۸ هزار ۵۰۰ تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بین اینکه برداشت گندم در مزارع استان بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد، اظهار داشت: 320 کمباین در برداشت گندم از مزارع استان بوشهر مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی سال زراعی جاری سبب کاهش تولید محصول گندم شده است، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده محصول مزارع گندم تحت پوشش کشت آبی قابل برداشت است و کاهش بارندگی به مزارع دیم صدمه و خسارت وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به بیمه محصولات مزارع استان بیان کرد: تمام مزارع گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است و خسارات و غرامت به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

توکلی پیش‌بینی برداشت گندم در استان بوشهر را 40 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: از 15 فروردین تاکنون 8 هزار 500 تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. 7 هزار و 900 تن گندم معمولی و 600 تن بذر گندم تاکنون از مزارع آبی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر فعالیت 14 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: فعالیت این مراکز خرید به‌صورت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر