Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دولت آمريکا پس از ناکامي در خارج‌کردن رژيم صهيونيستي از دستور کار شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد، قصد خروج از اين شورا را دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري رويترز، گفتگوها با آمريکا در رابطه با چگونگي اصلاح اصلي ترين نهاد حقوق بشري سازمان ملل نتوانسته پاسخگوي تقاضاهاي آمريکا باشد که اين امر به معناي خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر سازمان ملل است که نشست آن از روز دوشنبه شروع مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک منبع مطلع آمريکايي گفت خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر سازمان ملل قريب الوقوع است اما به جزئيات آن اشاره نکرد.
منابع ديپلماتيک گفتند خروج آمريکا از اين شورا اما و اگر ندارد و درحال حاضر موضوع صرفا زمان خروج آمريکا از آن خواهد بود که نشستي سه هفته اي تا ششم ژوئيه خواهد داشت.
نيکي هيلي فرستاده آمريکا در سازمان ملل علنا سال گذشته به شوراي حقوق بشر اعلام کرد اگر موضع گيري هاي جانبدارانه اين شورا عليه اسرائيل کنار گذاشته نشود از آن خارج مي شود.
شوراي حقوق بشر سازمان ملل که سال 2006 تشکيل شد يک دستور کار دائمي در زمينه نقض حقوق بشر به وسيله اسرائيل در اراضي اشغالي فلسطين دارد و واشنگتن خواستار برداشته شدن اين دستور کار است.
واشنگتن معتقد است اين شورا پر از مخالفان اسرائيل است و حتي در دوره جورج دبليو بوش رئيس جمهور پيشين اين کشور نيز به مدت سه سال آن را تحريم کرد تا اينکه در سال 2009 در دوره باراک اوباما رئيس جمهور سابق مجددا به اين شورا پيوست.
شوراي حقوق بشر با چهل و هفت عضو ماه گذشته به لزوم انجام تحقيقات از کشتارهاي غزه راي داد و اسرائيل را به استفاده بيش از حد از زور متهم کرد.
آمريکا و استراليا تنها کشورهايي بودند که در اين راي گيري راي منفي دادند.
«فارن‌پاليسي» چندي پيش در خبري به‌نقل از چندين ديپلمات غربي نوشته بود بعد از مخالفت کشورهاي اروپايي با رأي‌گيري بر سر قطعنامه‌اي در مجمع عمومي سازمان ملل که خواستار خارج کردن اسرائيل (رژيم صهيونيستي) از موضوعات در دستور کار شوراي حقوق بشر اين سازمان است، واشنگتن منزوي مانده و به خروج از شوراي حقوق بشر سازمان ملل نزديک‌تر شده است.
منابع ديپلماتيک بامداد جمعه به رويترز گفتند درباره خروج آمريکا از اين شورا ترديد وجود ندارد و مسئله فقط زماني است که اين تصميم عملي مي‌شود. شوراي حقوق بشر سازمان ملل قرار است از 6 جولاي جلسه‌اي سه‌هفته‌اي را آغاز کند.
گفته مي‌شود نماينده آمريکا در سازمان ملل ماه گذشته ميزبان دو نشست با حضور نمايندگان دولت‌هاي غربي بوده که واشنگتن در آن برنامه‌هايش براي حمايت از رژيم صهيونيستي را تشريح کرده بود.
هيلي رونوشتي از پيش‌نويس يک قطعنامه مجمع عمومي را به نمايندگان کشورها ارائه داد. اين قطعنامه خواستار خارج کردن بند هفتم مربوط به وضعيت حقوق بشر در اراضي اشغالي فلسطين از دستور کار نشست‌هاي شوراي حقوق بشر سازمان ملل بود.
اين قطعنامه با مخالفت دولت‌هاي اروپايي و فعالان حقوق بشر روبه‌رو شد و آنها عنوان کردند که موافقت با تلاش آمريکا لطمه‌اي دائمي به پيکر شوراي حقوق بشر سازمان ملل وارد خواهد کرد و تلاش‌ها براي افشا کردن موارد نقض حقوق بشر در ساير نقاط دنيا را تضعيف خواهد کرد.
شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 2007 با رأي مثبت به بند هفتم مربوط به وضعيت حقوق بشر در اراضي اشغالي فلسطين، اقدامات رژيم صهيونيستي را به يک موضوع دائمي در دستور کار اين شورا تبديل کرد. آمريکا و رژيم صهيونيستي در تلاش هستند اين بند را از دستور کار خارج کنند.
در همين حال مجمع عمومي سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (23 خرداد ماه 1397) با اکثريت آرا جنايات رژيم صهيونيستي عليه شهروندان فلسطيني را محکوم کرد.

شکست جديد آمريکا در سازمان ملل
مجمع عمومي سازمان ملل در نخستين ساعات پنجشنبه، با اکثريت قوي 120 کشور به قطعنامه اي در محکوميت اسرائيل به خاطر کشتن فلسطينيان در غزه راي داد و تلاش آمريکا براي مقصر دانستن حماس را رد کرد.
مجمع عمومي پيش نويش قطعنامه کشورهاي عربي را در حمايت بين المللي از ملت فلسطين با اکثريت آرا 120 رأي موافق ، 8 رأي مخالف و 45 رأي ممتنع تصويب کرد.
نمايندگان کشورهاي مختلف جهان در سخناني در مجمع عمومي، بر لزوم پايان دادن به اقدامات جنايت‌بار صهيونيستها بر ضد فلسطينيان تاکيد کردند.
در همين حال پيش نويس قطعنامه پيشنهادي آمريکا که شليک موشک به سوي سرزمين هاي اشغالي را محکوم مي کرد، در سازمان ملل تصويب نشد.
مجمع عمومي سازمان ملل متحد، قطعنامه پيشنهادي آمريکا را که گروه هاي مقاومت فلسطين را به خاطر شليک موشک به سوي سرزمين هاي اشغالي محکوم مي کرد، تصويب نکرد.
نيکي هيلي نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل به تصويب نشدن اين قطعنامه اعتراض کرد و جلسه مجمع عمومي براي مشورت هاي بيشتر متوقف شد.
اعضاي مجمع عمومي به پيش نويس پيشنهادي آمريکا 62 راي موافق، 48 راي مخالف و 42 راي ممتنع دادند و اين پيش نويس اکثريت آرا را کسب نکرد.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي نوشت: آمريکا در تلاش خود براي محکوم کردن جنبش حماس در مجمع عمومي سازمان ملل متحد ناکام ماند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمريکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

متن کامل این بیانیه کوتاه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر 
 
 
دبیرکل سازمان ملل 
دبیر مجمع عمومی سازمان ملل 
دبیر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل 
دبیر شورای امنیت سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر آمریکایی 
دبیر شورای حقوق بشر اروپایی 
دبیر اتحادیه اروپا 
مسوولین اجرایی ایالات متحده آمریکا 
روسای دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا 
روسای کشور‌های اروپا و آمریکای شمالی 
 
دانشگاه یا پادگان؟ 
پس آزادی بیان چه شد؟ 
 
 
تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

 

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد