Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از استفاده بیش از سه برابری نرم جهانی مردم خراسان رضوی از آب تجدید پذیر خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،عیسی کلانتری که چهارشنبه 23خرداد ماه وارد مشهد شده بود در جمع اعضای شورای اداری استان، سمن‌های زیست محیطی و کارکنان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و جمعی از فعالان این حوزه گفت: رجوع به آمار و ارقام زیست محیطی کشور نشان می‌دهد ما ایرانیان یکی از جوامع جهانی هستیم که بیشترین ظلم را به محیط زیست خود وارد کرده، از توسعه پایدار به علت ناآگاهی‌ها تبعیت نکرده و بالاترین فرسایش خاک، پایین‌ترین راندمان انرژی و بالاترین مصرف انرژی را داشته‌ایم و به عبارتی در جامعه‌ای زیست می‌کنیم که حفظ محیط زیست کمترین اهمیت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: متاسفانه امروز توسعه صنعت در مقابل حفظ محیط زیست قرار گرفته است درحالی که استراتژی محیط زیست توسعه پایدار است که براین اساس هر اقدامی دراین حوزه باید اقدامی اقتصادی بوده و علاوه بر آن در راستای حفظ محیط زیست باشد و حقوق نسل آینده را پایمال نکرده و ضد اجتماعی نباشد.

کلانتری نخستین قربانیان عدم رعایت اصول توسعه پایدار را نسل‌های آتی دانست و گفت: امروز با تکیه بر تکنولوژی‌های در دسترس، جنگل‌ها، منابع آبی و محیط زیست را تاراج کرده‌ایم و محیط زیستی ناپایدار داریم و این گونه است که کلانشهر‌های ما با آلودگی شدید هوا مواجه شده‌اند، درمعرض بحران آب قرار گرفته‌ایم و شمال کشور را در زیر پسماند مدفون کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد جنگل‌های کشور در معرض بی‌آبی شدید قرار دارند، گفت: متاسفانه از دیگر سو سرانه آب 70 درصد جمعیت در سال جاری به زیر 500 متر مکعب رسیده است و این درحالیست که سرانه کمتر از هزار مترمکعب درسال از سوی کارشناسان یک بحران تلقی می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه از بی‌توجهی به آمایش سرزمین سخن گفت و نصریح کرد: اولین نشانه بی توجهی به حفظ محیط زیست فقر و توسعه نیافتگی است و علت آن توجه به موضوعات کم اهمیت بوده که ما را از دنبال کردن موضوعات اساسی این حوزه غافل کرده است.

کلانتری همچنین گفت: درحالیکه حسب نظرات متخصصان بین المللی، هیچ جامعه‌ای نباید بیش از 40 درصد از آب تجدید پذیراستفاده کند، در استان خراسان رضوی این رقم به 130 درصد رسیده است.

وی در ادامه افزود: هر چند در دست داشتن ابزار حمایت از محیط زیست یک الزام است ولیکن اراده و میل شخصی به حفظ آن در اولویت است و بر این اساس آموزش عمومی مردم در سطوح مختلف اهمیت بسیار داشته و همت بیشتری می‌طلبد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ضمن اشاره به برداشت‌های غیر اصولی از منابع حیاتی و طبیعی گفت: وضعیت عمومی محیط زیست کشور خوب نیست و با این شرایط امکان حفاظت از محیط زیست و امانتداری آن برای نسل‌های آتی میسر نخواهد بود و لازم است در یک عزم جدی همه از محیط زیست حمایت کنند.

کلانتری در ادامه با یاد آوری اینکه هر گونه فعالیت توسعه‌ای قطعاً آثار تخریبی بر محیط زیست خواهد داشت، تصریح کرد: برای توسعه پایدار باید این قبیل آسیب‌ها را به حداقل رسانید.

وی درادامه ضمن تاکید بر اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌های در معرض شدید تهدیدات زیست محیطی است، سمن‌های زیست محیطی استان را یک پتانسیل برای استان برشمرد و گفت: باید از ظرفیت تشکل‌ هایی که بدون چشم داشت درصدد حفظ و بهبود وضعیت محیط زیست استان هستند بهره برد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت