Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز (جمعه) در ديدار مسئولان نظام، جمعي از قشرهاي مختلف مردم و سفيران کشورهاي اسلامي به‌مناسبت عيد سعيد فطر، يکي از مهم‌ترين عوامل و عناصر شرافت و کرامت جامعه‌ي اسلامي و امت اسلامي را اتحاد و رفع اختلاف‌ها دانستند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر انقلاب در اين ديدار با تأکيد بر اينکه رژيم صهيونيستي عامل اصلي ايجاد اختلاف در منطقه و در ميان کشورهاي اسلامي است، گفتند: مشکل رژيم صهيونيستي، عدم مشروعيت است و رژيمي که بر پايه‌ي باطل تشکيل شده باشد، به توفيق الهي و با همت ملت‌هاي مسلمان، قطعاً نابود خواهد شد و از بين خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر انقلاب اسلامي سياست امروز استکبار در منطقه را ايجاد شکاف و اختلاف ميان مسلمانان و در ميان آحاد مردم کشورهاي اسلامي، دانستند و افزودند: تنها راه مقابله با اين سياستِ آمريکاي جنايت‌کار و صهيونيست‌ها، شناخت طراحي دشمن و ايستادگي در مقابل آن است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مسئوليت دولت‌هاي اسلامي و زُبدگان سياسي، ديني و فرهنگي امت اسلامي را براي ايستادگي ملت‌ها در مقابل سياست‌هاي استکبار، خطير برشمردند و با اشاره به اهداف ايجاد رژيم جعلي صهيونيستي در منطقه، گفتند: يکي از اهداف اصلي تأسيس اين رژيم، ايجاد اختلاف و مسئله‌سازي در ميان ملت‌هاي مسلمان است اما همه‌ي تجربه‌هاي تاريخي نشان مي‌دهد رژيم صهيونيستي که با مشکل مشروعيت مواجه است، ماندگار نخواهد بود.
ايشان، با تأکيد بر اينکه برقراري روابط ديپلماتيک آشکار يا پنهان برخي کشورهاي سست‌عنصرِ منطقه با اين رژيم اشغالگر و يا اقدام آمريکا در انتقال سفارت خود به بيت‌المقدس، مشکل رژيم صهيونيستي را حل نخواهد کرد، افزودند: اين رژيم بر مبناي زور و تهديد و کشتار و اخراج يک ملت از سرزمين خود شکل گرفته و به همين علت، عدم مشروعيت رژيم صهيونيستي در دل ملت‌هاي اسلامي حک شده است و نمي‌توان نقشه‌ي فلسطين را از حافظه‌ي تاريخيِ جغرافياي جهان حذف کرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد مجدد بر لزوم برگزاري همه‌پرسي در ميان فلسطينيان واقعي اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي و شکل‌گيري نظام حکومتي فلسطين بر مبناي اين همه‌پرسي، خاطرنشان کردند: برگزاري چنين همه‌پرسي‌اي و تشکيل حکومت فلسطين بر اساس آراء فلسطيني، در واقع به معناي نابودي رژيم جعلي صهيونيستي است که به‌طور قطعي در آينده‌ي نه‌چندان دور محقق خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنان خود تأکيد کردند: با نابودي رژيم صهيونيستي، امت اسلامي وحدت و عزت خود را به دست خواهد آورد.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني رئيس‌جمهور در سخناني با بيان اينکه بيش از گذشته نياز به تقويت فضاي معنوي، وحدت، اعتماد و اميد به آينده داريم، خاطرنشان کرد: آنچه بايد در کنار دولت قرار گيرد، توان قواي ديگر و به‌ويژه مردم است.
رئيس‌جمهور، دشمن را در شرايط فعلي فاقد تجربه و عقلانيت دانست و افزود: تصميم دشمن اين است که نه‌تنها تعهدات خود در برابر ملت ايران بلکه همه‌ي تعهدات بين‌المللي و منطقه‌اي خود را زير پا بگذارد.
آقاي روحاني گفت: جاي شگفتي است قدرتي که دستش به خون مردم اين منطقه از افغانستان و عراق و سوريه و يمن گرفته تا ساير مناطق آلوده است، نقاب صلح‌طلبي بر چهره زده و از مذاکره و صلح دَم مي‌زند و رژيم غاصبي که هر روز به کشتار مردم مي‌پردازد، به دوره‌گردي روي آورده تا چهره‌ي غلط و دروغيني را از نظام جمهوري اسلامي و مردم ايران ترسيم کند.
آقاي روحاني اظهار داشت: امروز مردم و کشورهاي جهان، شرکاي تجاري ايران، اروپا، روسيه، چين، همسايگان، مسلمانان و همه‌ي کشورها بايد در برابر قلدرمآبي حاکمان کاخ سفيد بايستند.
سيام 1053 /1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس

در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می‌کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می‌پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته‌ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می‌افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگ‌های سست و بی پایه‌ی بشری و در عهدی که پوشالی‌ترین بنیان‌های فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه‌ی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی؛ و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه. به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه‌ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری‌ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه‌ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است