Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@08:15:44 GMT

پیوستن دو جریان دیگر به ائتلاف «الفتح» عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۹۰۶۶۷

پیوستن دو جریان دیگر به ائتلاف «الفتح» عراق

ائتلاف «الفتح» عراق از پیوستن دو جریان سیاسی دیگر به این ائتلاف خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ ائتلاف فتح امروز (جمعه) اعلام کرد «کفاءات للتغییر» (ائتلاف شایستگی‌ها برای تغییر) و «حرکة اراده» (جنبش اراده)  به این ائتلاف (الفتح) پیوسته‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «سومریه»، در بیانیه ائتلاف فتح آمده است: توافق‌هایی برای این موضوع قبل از انتخابات وجود داشت اما دلایل فنی مانع از آن شد، پس برای پیوستن جنبش و ائتلاف مذکور به ائتلاف الفتح پس از انتخابات توافق شد و حالا این امر عملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از برگزاری انتخابات عراق در 12 ماه می امسال (2018) صحنه سیاسی این کشور شاهد تحرکات گسترده برای تشکیل ائتلاف بزرگتر است.
در همین راستا، تلویزیون عراق شامگاه شنبه هفته جاری گزارش داد  «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر و «هادی العامری» رهبر ائتلاف انتخاباتی الفتح در نشست خبری مشترک تأکید کردند که برای تشکیل «ائتلاف بزرگتر» در پارلمان عراق به توافق رسیده‌اند.

ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست مقتدی صدر به همراه ائتلاف الفتح به ترتیب بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور از آن خود کردند.

صدر در این نشست گفت که ائتلاف با فتح در فضای ملی عراق، حافظ ائتلاف سه گانه بین «سائرون، الحکمة و الوطنیه» است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی ائتلاف الفتح الفتح تحولات عراق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!

به گزارش ورزش سه، الهلال در رقابت های لیگ حرفه ای عربستان در فصل جاری 2023-2024 در دیدار تشریفاتی خود مقابل الفتح در هفته بیست و نهم از استفاده از فناوری خط دروازه "چشم شاهین" در رقابت های لیگ حرفه ای عربستان سود برد.

دو تیم عصر جمعه به میزبانی الهلال در ورزشگاه کینگدوم آرنا در ریاض پایتخت عربستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه بر یک الهلال به پایان رسید.

بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد تا اینکه لوکاس زلارایان ارمنی در دقیقه 57  الفتح را پیش انداخت اما الهلال بلافاصله و با اولین حمله پس از برتری الفتح با ضربه سر بازیکن برزیلی میشل دی اولیویرا به گل تساوی رسید.

پس از گل، در مورد اینکه توپ تا چه حد از خط دروازه الفتح عبور کرده یا نه، بحث و جدل به وجود آمد، اما تکنیک چشم شاهین این بحث را در کمتر از دو ثانیه حل کرد و از طریق ساعت مچی نتیجه به داور اعلام شد: گل!

لازم به ذکر است که بارسلونا به دلیل عدم استفاده از تکنیک چشم عقاب در لیگ اسپانیا برخلاف لیگ روشن عربستان متضرر شده و به دلیل عدم احتساب گل لامین یامال به مراجع مختلف شکایت کرده است.

بارسلونا  همچنان معتقد است که "توپ در تمام محیط خود از خط دروازه عبور کرده است"، در حالی که داوران فناوری ویدیو قبل از اینکه از داور مسابقه بخواهند بازی را از سر بگیرد، تأیید کردند که "هیچ شاهدی برای اثبات این موضوع وجود ندارد".

دیگر خبرها

  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • الهلال، قهرمان هشتاد امتیازی لیگ عربستان
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس