Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز به نقل از رادیو اقتصاد، بهادر بیژنی گفت: چین برای اینکه بتواند تفاهمنامه مورد نظر را امضاء کند، دو تائیدیه از وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه خود دریافت کرده است.

 

وی اظهار داشت: تأییدیه وزارت امور خارجه چین بعد از رخدادهای بین المللی اخیر صادر شده که این مهم، نشان از عزم این کشور در همکاری با بازار سرمایه ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور و جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل با بیان اینکه امضای این تفاهمنامه، نقطه قوتی برای پیش بردن پروژه های ایران به شمار می آید، ادامه داد: همکاری در بخش های علمی، تخصصی و فنی از جمله مفاد تفاهمنامه مزبور است.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه محور بودن از مهمترین ویژگی های تفاهمنامه مورد نظراست، گفت: بورس های شانگهای و هنگ کنگ به ترتیب چهارمین و ششمین بازار بورس جهان هستند.

 

بیژنی با تاکید بر اینکه کشور می‌تواند از مزیت قرار گیری در مسیر جاده ابریشم بهره گیری کند، افزود: بورس ایران می تواند به عنوان مقصد سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری باشد.

 

وی با بیان اینکه تحقق این مهم می تواند تبادل های ایران در حوزه اوراق و کالا در بازار سرمایه چین را گسترش دهد، اظهار داشت: انتشار اوراق ارزی از دیگر مباحثی بوده که با چینی ها در مورد آن رایرنی خواهد شد.

 

مشاور و جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل ادامه داد: مسلمانان بسیاری در چین هستند که قصد دارند در حوزه محصولات بازار سرمایه اسلامی سرمایه گذاری کنند و ایران می تواند از این مسئله بهره گیری کند.

 

وی با اشاره به اینکه ایران در عرصه بازار سرمایه با چند کشور هدف همکاری عمیق و دراز مدت خواهد داشت، گفت: همکاری با چین نیازمند تبادل های سیاسی، فنی و تخصصی است.

 

بیژنی با تاکید بر اینکه لیستی از پروژها مد نظر ایران بوده که از یک ماه آینده با طرف چینی به بحث گذاشته می شود، افزود: برخی از پروژه ها طی طی چند ماه و برخی نیز در طول چند سال به نتیجه می رسند.

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین تفاهمنامه بورس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت