Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان امور دیانت ترکیه امروز را روز عید فطر اعلام کرده است و مردم این کشور از بامداد امروز با حضور در مساجد و تکبیر گویان نماز عید فطر را برپا کردند.

طبق سنت، مردم مسلمان این کشور بعد از اقامه نماز عید، راهی قبرستان ها شده و بر سر قبر والدین و نزدیکان خود دعا کردند.

"رجب طیب" اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به دنبال شرکت در نماز عید فطر در مسجد دانشکده الهیات مرمره در استانبول در گفت و گو با خبرنگاران گفت: متاسفانه جهان اسلام عید فطر امسال نیز در سختی ها به سر می برد و همچنان درگیر پدیده ترور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به حادثه حمله مسلحانه تروریستی به برنامه تبلیغات انتخاباتی حزب عدالت و توسعه در شهر سوروچ استان شانلی اورفا ترکیه که موجب کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن هشت نفر شد، افزود: آنها به دست عوامل حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) کشته شدند.

وی بیان کرد: آنهایی که مدعی صلح و دموکراسی هستند، این گونه راه رسیدن به صلح را در پیش گرفته اند، ولی آنها هر کاری بکنند، مطمئن باشند ما این موضوع را تا آخر پیگیری کرده و عوامل مرتبط با آن را مجازات خواهیم کرد و تا زمان زنده ماندن آخرین تروریست، در تعقیب آنها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: هیچ کسی حق ندارد مردم ترکیه را با اقدامات تروریستی نگران و ناراحت کند و وقتی ما با چنین رویدادهایی رو به رو شویم، راه حل آنها را نیز در پیش خواهیم گرفت.

اردوغان اضافه کرد: از مردم ترکیه می خواهم که برای دوری از چنین وقایعی تا روز انتخابات صبر و تحمل کنند و وارد بازی های تروریست ها نشوند، چرا که انتخابات 24 ژوئن (سوم تیرماه) نقطه حساسی برای رهایی از ترور و جهش ترکیه خواهد بود.

"محمد ابراهیم طاهریان" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و جمعی از اتباع خارجی مقیم آنکارا نیز با حضور در مسجد کوجاتپه این شهر همراه با دیگر نمازگزاران نماز عید فطر را اقامه کردند.

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۱ متهم تحت تعقیب در آزادشهر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید داوود حسینی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای طرح شناسایی متهمان تحت تعقیب و متواری، دستگیری این افراد از ابتدای ماه جاری به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی آزادشهر قرار گرفت.

وی افزود: طی هماهنگی با مراجع قضائی، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری ۵۱ متهم تحت تعقیب شدند.

فرمانده انتظامی آزادشهر با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص مخلان نظم و امنیت عمومی از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع رسانی و پلیس را در تأمین امنیت جامعه یاری کنند.

جمع آوری ۱۷ معتاد متجاهر در آزادشهر

وی در ادامه افزود: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، طرح تشدید فعالیت‌های انتظامی و جمع آوری معتادان پرخطر با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز توسط مأموران انتظامی این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

حسینی اظهار کرد: طی عملیات‌های انجام شده یک خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و۱۷ معتاد متجاهر نیز از سطح شهر جمع آوری شدند.

فرمانده انتظامی آزادشهر گفت: در راستای اجرای این طرح از دستگیر شدگان مقداری مواد مخدر، آلات استعمال و توزین کشف شد.

وی یادآور شد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم این طرح و طرح‌های مشابه همچنان تداوم خواهد یافت و مردم نیز همواره باید پلیس را در اجرای موفقیت آمیز این طرح‌ها یاری کنند.

کد خبر 6079171

دیگر خبرها

  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد/ توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست صهیونیستی حمایت نکنید
  • هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به کشورهای غربی حامی اسرائیل: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • دستگیری ۵۱ متهم تحت تعقیب در آزادشهر
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت
  • دیپلماسی ریا
  • نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین