Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@17:14:31 GMT

پولدارترین بانک‌های دنیا کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۹۳۱۸۸

براساس رتبه بندی ثروت در جهان،رقابت ثروت از 2.4 میلیارد دلار به بیش از دوبرابر ادامه دارد.

براساس گزارش بانک بین المللی خصوصی و گلوبال دیتا رشد ثروت چینی ها در این بازه زمانی 3.5 درصد بیش از سایر ثروتمندان بوده است.

15 صنعت ثروت ساز دنیا از کمترین به بالاترین رتبه به این شرح است:

1-بانک صنعتی و بازرگانی چین با سرمایه 206 میلیارد دلار یکی از بزرگترین بانکهای دولتی چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- ولز فارگو با سرمایه 248 میلیارد دلار، بانکی در سانفرانسیسکو

3- دویچه بانک با سرمایه مدیریت 256.8 میلیارد دلار که هفدهمین بانک بزرگ جهان است.مدیریت ثروت یکی از سه ستون کسب و کار دویچه بانک است.

4- بانک خصوصی اچ اس بی سی با سرمایه 258 میلیارد دلار که در 43 کشور از جمله بریتانیا،سوییس و لوکزامبورگ شرکت های تابعه دارد.

5- نورثرن تراست با سرمایه 289.8 میلیارد دلار که براساس گزارش ها 20 درصد از ثروتمندان ایالات متحده را به عنوان مشتری و صندوق های بازنشستگی را در اختیار دارد.

6- مرچانت بانک چین با سرمایه 292 میلیارد دلار که بسیاری از مدیران ثروت چینی در این بانک سهام دارند.

7-جولی بیر با 388.3 میلیارد دلار بانک سویسی که یکی از بزرگترین بانکهای این کشور در ثروت مدیریت است.

8-گلدمن ساچ با سرمایه 394.3 میلیارد دلار که یک بانک چندملیتی است و در رتبه بندی ها نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

9- بی ان پی با سرمایه 436.7 میلیارد دلار؛ بانک فرانسوی در منطقه یورو که بعد از بحران جهانی اقتصاد در سال 2008 در رتبه پنجم قرار گرفت.

10-سی تی بانک با 460 میلیارد دلار سرمایه که برنامه اش تمرکز بر جذب افراد ثروتمند با دارایی بیش از 25 میلارد دلار است.

11-جی پی مورگان با سرمایه 526 میلیارد دلار، که دومین غول بزرگ بانکی ایالات متحده است.این بانک حاوی بازوی مدیریتی قوی است که بیش از نیم تریلیون دلار پول دارد.

12-کردیت سوییس با 792 میلیارد دلار سرمایه یکی از بانک هایی است که به راحتی در میان 5 بانک خصوصی دنیا در رتبه بندی قرار گرفته است.

13-مورگان استنلی با 1.045 میلیارد دلار که بعد از بحران مالی جهانی با ادغام در سی تی گروپ توانست به ثروت یک تریلیون دلار دست یابد.

14-مرلی لانچ با سرمایه 1.080 میلیارد دلار که طبق اعلام رتبه بندی بانکها یک متخصص مالی شهرت گرفته است.

15- یو بی اس با سرمایه 2.403 میلیارد دلار سرمایه بزرگترین میزان ثروت بخش خصوصی در جهان را مدیریت می کند و نیمی از میلیاردرهای جهان مشتری این بانک هستند.

خبرآنلاین

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟

به گزارش بورس تابناک، قانون بودجه ۱۴۰۳ در آخرین روز‌های سال گذشته در بند س تبصره ۶ چالش جدیدی را به بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی و فرابورسی تحمیل کرده است. در این بند اعلام شده است:

مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمد‌های حاصل شده برای عملکرد سال ۱۴۰۳ کلیه مودیان به استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد ریال (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد ریال (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) قابل اعمال است.

به زبان بسیار ساده این بدان معناست که سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی به عنوان سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

با همه تلاش ها و اعتراضات برای جلوگیری از اجرایی شدن این بند سرانجام، یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید.

در این مطلب قصد داریم دوباره به عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه بپردازیم.  حامد موسوی از فعالان بازار سرمایه به بررسی این عواقب پرداخته است.  عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه 

حامد موسوی فعال بازار سرمایه | اول باید دقت کنیم فلسفه معافیت مالیاتی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی اکثرا برای کار‌هایی مصوب شده است که انجام آن کار وظیفه دولت ها بوده است، اما بخش خصوصی انجام می‌دهد و بابت آن معافیت مالیاتی می‌گیرد. به عنوان مثال: ایجاد کارخانه در منطقه محروم و کم برخوردار، ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی برای ارتقای فرهنگ جامعه و گسترش ورزش، کمک بخش خصوصی به دولت بابت تامین انرژی از جمله برق که وظیفه دولت است و چندین خدمات دیگر که دولت می بایست انجام دهد، اما به دلیل کسری بودجه با مشوق معافیت مالیاتی، انجام آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

حال با تعیین سقف معافیت مالیاتی، این معافیت‌ها از بین می رود و دیگر بخش خصوصی به کمک بخش دولتی نخواهد آمد. در شرایط رکود و تورم جامعه ایران و مشکل در فروش نفت، کماکان دولت مشکل کسری بودجه دارد و حالا مشوق‌های بخش خصوصی هم برداشته می شود و دیگر کسی نیست که این قبیل خدمات را به مردم بدهد.‌ ای کاش اگر دولت قصد داشت معافیت‌ها را بردارد زمانی این کار را انجام می داد که خودش توان انجام آن را داشت.

نکته دیگر اینکه برخی سرمایه گذاری‌ها به شرط معافیت مالیاتی انجام شده است و حتی بعضی خصوصی سازی‌ها به این شرط بوده است حالا قرار است این معافیت ها برداشته شود. مثلا اگر تخفیف ۵% خوراک پالایشی‌ها نبود هیچکس این پالایشگاه‌ها را از دولت نمی‌خرید. 

پس باید این را قبول کنیم اینکه بخش خصوصی با همین مشوق ها در منطقه محروم کارخانه ایجاد می‌کند، هزینه دارد و وقتی معافیت برداشته می شود، اعتماد به دولت از بین می رود و بعدا اگر دولت مشوق هم قرار دهد، چون تضمینی برای پایداری نیست، پس بخش خصوصی سرمایه گذاری نمی‌کند. 

از عواقب دیگر مشکلات این بند س تبصره ۶ این است که توسعه زیرمجموعه های شرکت های بزرگ متوقف می‌شود.
وقتی شرکت هرچه زنجیره تولید خود را تکمیل کند تنبیه می‌شود و مالیات بیشتری پرداخت می کند پس مجبور نیست این کار را انجام دهد و بنابراین به جای بردن سود برای افزایش سرمایه و طرح توسعه، آن سود را بین سهامداران تقسیم می‌کند و این باعث می شود تا روند مستهلک شدن و خورده شدن شرکت ها سرعت بگیرد. این بند عملا در خلاف جهت رونق تولید و توسعه حرکت می‌کند. | نبض بورس

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟