Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@23:18:31 GMT

قانعی راد آنچه از دستش برمی آمد انجام داد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۹۳۷۷۴

قانعی راد آنچه از دستش برمی آمد انجام داد

به گزارش ایکنا؛ روزبه کردونی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در یادداشتی که به بهانه درگذشت استاد سیدمحمدامین قانعی راد نوشته، این استاد فرهیخته که دغدغه مندانه نگران فرهنگ ایران و ایرانی بود را قهرمان اجتماعی ایران توصیف کرده است.   در بخشی از این یادداشت آمده است:   رومن رولان در کتاب تحسین شده ژان کریستف «قهرمان» را کسی می داند که آنچه از دستش برمی آید انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صفحه آخر فصل اول این کتاب گفت و گویی وجود دارد بین کریستف نوجوان و دایی اش  گوتفرید :  آنچه از دست برمی آید باید همان را کرد ALS ich kann کریستف : این که بسیار کم است . گوتفرید : این بیش از آنی است که هر کس می کند. قهرمان؟ درست نمی دانم که این چه چیزی است. ولی تصور من این است که قهرمان آن کسی است که همان چیزی که از دستش برمی آید انجام می دهد. دیگران همین را هم انجام نمی دهند.

 دکتر قانعی راد جامعه شناس برجسته کشور در زمره افرادی بود که هرآنچه از دستش برمی آمد انجام داد و به تعبیر رومن رولان باید او را قهرمان نامید. آخرین بار در سال ۲۹ بهمن ۹۶ در وزارت رفاه پیرامون عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت سخن گفت. دکتر قانعی راد اشاره می کرد ما دچار انفجار گفتمانی هستیم و بیان کرد: «دستگاه تولید آسیب همیشه جلوتر از سازمان های حمایتی است. هر اقدام و برنامه ریزی که انجام می شود، هر زمان ارزیابی می کنیم می بینیم مشکلات و آسیب ها جلوتر هستند. به نظر می رسد باید این دستگاه تولید آسیب را مطالعه کنیم. شاید هیچ جامعه را نشود سراغ گرفت که اینقدر در آن انفجار گفتمانی باشد. درباره عدالت، صبح تا شب در جامعه صحبت می شود.

اسناد سیاستی، توسعه ای، رسانه ها، نماز جمعه، سینما، مصوبات نهادهای مختلف صحبت از این می کنند که تبعیض اجتماعی نباشد و در عمل می بینیم مسئولان می گویند در زمینه عدالت اجتماعی کارنامه قابل دفاع نداریم و با بحران عملیاتی مواجهیم و روز به روز در این زمینه اوضاع نامناسب تر می شود.» این سخنان را باید هر روز با خود مرور کنیم..    به گزارش ایکنا؛ پیکر سیدمحمد امین قانعی راد روز یکشنبه ۲۷ خردادماه از مقابل انجمن جامعه‌شناسی ایران واقع در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تشییع می‌شود.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال با تلاش و جدیت بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری استان اقدام خواهیم کرد.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، امروز( هشتم اردیبهشت) در دیدار نمایندگان جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، افزود: اگرچه کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته امیدوارکننده است، اما کافی نیست و قرار است امسال با جدیت بیشتری در این زمینه کار کنیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از محل های مختلف شامل بند ب تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، تسهیلات سفر ریاست جمهوری، مشاغل خانگی، نهادهای حمایتی و ... در استان پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ تعاونی با اشتغالزایی ۱۸۵۰ نفر در استان تشکیل شد، گفت: همچنین سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی هم ۱۲ هزار مجوز به صورت برخط و آنلاین صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انجام حدود هشت هزار بازرسی توسط بازرسان اداره کار در سال گذشته، گفت: عمده این بازرسی ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار انجام شده که منجر به کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در استان در سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می‌دهد، افزود: انتظار داریم شهرداری و نظام مهندسی برای کاهش حوادث ناشی از کار همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه هیئت های حل اختلاف استان کرمانشاه در سال گذشته هفت هزار رای در جهت حمایت از جامعه کار و کارگری صادر کردند، گفت: ۳۰ درصد این رای ها به صورت سازشی حل و فصل شده که رضایتمندی بیشتر جامعه کار و کارگری استان را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده های شکایتی حوزه کار و کارگری در استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۳ روز بوده که این عدد در پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۰ روز رسیده است.

تشکیل شورای توسعه تعاون استان، بهره مندی حدود ۳۰۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری، بهره مندی ۱۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی، اجرای طرح کالابرگ در قالب طرح فجرانه و اتصال بیش از ۳۵۰۰ فروشگاه استان به طرح کالابرگ الکترونیکی و ... از دیگر اقدامات مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان در سال گذشته بود که احمدی از آن‌ها یاد کرد. 

 اولیا علی بیگی دبیر خانه کارگر کرمانشاه نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: معتقدم اگر در طول این سال‌ها به فرامین رهبری بیشتر توجه می‌شد، همانطور که در ابعاد نظامی توانستیم هیمنه دشمنان را بشکنیم، در حوزه‌های اقتصادی هم می‌توانستیم موفق تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که در حوزه اقتصادی مشکلات فراوانی داریم که باید برای حل آنها چاره اندیشی شود.

علی بیگی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات جامعه کارگری، گفت: برای بهتر کردن حال جامعه کارگری باید در وهله اول کرامت جامعه کارگری را حفظ کرده و نشان بدهیم همانطور که دین اسلام برای کارگران احترام و ارزش قائل است، مسئولین هم به این قشر اهمیت می دهند و در این راستا باید رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری در اولویت مسئولین قرار بگیرد.

وی  با بیان اینکه نداشتن امنیت شغلی و داشتن قراردادهای موقت موضوع دیگری است که جامعه کارگری را آزار می دهد، گفت: بیش از ۹۸ درصد جامعه کارگری با قراردادهای یک ماهه و سه ماهه و بعضا شش ماهه کار می کنند که اصلا شایسته نیست.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت شغلی کارگران وظیفه مسئولین است، گفت: جامعه کارگری خواهان این است که امنیت شغلی آنان تامین شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه در ادامه ایمنی و بهداشت را خواسته دیگری جامعه کارگری در استان برشمرد و گفت: توجه به سلامت و بهداشت جامعه کارگری باید به دید سرمایه گذاری نگاه شود، نه هزینه.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت  استان کرمانشاه نیر با اشاره به افزایش حدود دو برابری هزینه نگهداری واحدهای تولیدی در مقایسه با سال گذشته، گفت: اگر بانک ها برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پای کار نباشند، این واحدها نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت و نیز معافیت های مالیاتی در جهت تقویت واحدهای تولیدی استان تلاش شود، چون اگر واحدهای تولیدی حمایت نشوند قاعدتا نمی توانند حقوق و مزایای کارگران خود را هم بالا ببرند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • پریناز ایزیار و حلقه طلای خاصی که دستش کرد | چهره سرشناس سینمای ایران ازدواج کرده است؟
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست