Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در یک مطالعه جدید آشکار شد که طعم‌دهنده‌های موجود در سیگارهای الکترونیکی به شیوه‌ای به سلول‌های جداره عروق خونی آسیب می‌زنند که می‌تواند در نهایت منجر به آسیب قلبی شود.

به گفته متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، پنج نمونه از طعم دهنده‌هایی که در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفتند به عملکرد حفاظتی سلول‌های اندوتلیال که جداره داخلی عروق و قلب را پوشانده آسیب وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصصان می‌گویند: سلول‌های اندوتلیال به طور معمول و طبیعی گازی موسوم به "نیتریک اکسید" تولید می‌کنند اما طعم‌دهنده‌ها توانایی این سلول‌ها را در تولید این گاز از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: یک نخ سیگار الکترونیکی چه بلایی قلب تان می آورد؟

این سلول‌ها وقتی سالم و سرحال هستند گاز نیتریک اسید را تولید می‌کنند و در واقع این گاز یک فاکتور مهم برای حفاظت از قلب است که مزایای مثبتی از جمله جلوگیری از لخته شدن خون و التهاب دارد اما مصرف ترکیبات دخانی طعم‌دار مانع از تولید این گاز مفید می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

خطر طعم‌دهنده‌های سیگار الکترونیکی برای قلب و عروق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد

سرهنگ عباسی فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گفت: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس، ضمن انجام اقدامات قانونی اقدام به بازرسی از یک واحد صنفی در شهرستان بهاباد کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته ۷۲ هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف شد. 

فرمانده انتظامی بهاباد خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست