Web Analytics Made Easy - Statcounter

بقایای فسیل نوعی از دایناسورها در جنوب جزیره ای در مکزیک کشف شد. این فسیل یکی از نادرترین گونه هایی است که تا کنون دیده شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، بقایای یک دایناسور که احتمالا بالغ بر نیم تن وزن داشته، در جنوب جزیره ای در مکزیک یافت شد. 

پژوهشگرانی که  بقایای این گونه جدید از دایناسورها را کشف کردند  معتقدند که این نوع دایناسورها، بالغ بر  85 میلیون سال پیش در ایالت کوهویله مکزیک زندگی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک تیم از دیرینه شناسان موزه صحرا در کوهویله دریافتند دایناسورهای موسوم به Acantholipan gonzalezi در منطقه خشک اوکامپو می زیستند.

این تیم بیش از هشت سال است که بافت این منطقه را تجزیه و تحلیل کرده اند و اکنون متوجه شده اند که این گونه متعلق به دوران ژوراسیک پس از زلزله (حدود 163 تا 145 میلیون سال پیش) هستند.

آزمایشات فسیلی نشان می دهد که این فسیل متعلق به یک دایناسور در دوران نوجوانی است ، اما بهتر است تصور نکنید که این نوجوان، قرار است کوچک باشد. درواقع طول آن دایناسور،  11.4 فوت  و وزن آن بیش از نیم تن  است. 

حدس زده می شود که این گونه گیاهخوار بوده و طبق گزارش ویدیویی رویترز، این احتمالا گیاهخوار بود و به شکل چهاردست و پا حرکت می کرده است.

 "هکتور ریورا، یک دیرینه شناس از موزه، به خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این یک حیوان دریایی است. سوال واضح این است که چگونه یک دایناسور دریایی بر روی زمین یافت می شود. "

جالب است بدانید مکزیک یکی از مکان هایی است که فسیل های پرتعدادی در آن یافت شده است. شاید علت این موضوع را بتوان به این موضوع بسط داد که سالیان سال پیش سیارکی به همین نقطه از زمین برخورد کرده است. حتی تصور می شود که این اتفاق موجب از بین رفتن دایناسورها حدود 66 میلیون سال پیش شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عطا حسن پور با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: اولین لایه نگاری به روش نوین، علمی و هدفمند در تپه قلعه انجام شد و در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود پنج هزار و ۴۰۰ سال پیش برمی گردد.

وی اظهارداشت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، پرونده قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)