Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه سنت پترزبورگ به مصاف تیم مراکش رفته است.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب تیم ملی مراکش: منیر المحمدی، مهدی بن‌عطیه، غانم سایس،  اشرف حکیمی، امین حاریت، یونس بلهنده، مبارک بوصوفه، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، سفیان امرابط و ایوب الکعبی.

قضاوت این بازی بر عهده جونیت چاکر داور ترکیه ای است. 

* حمله بازیکنان مراکش با دفع توپ اشتباه علیرضا جهانبخش و شوت بازیکنان مراکشی همراه شد که این شوت از کنار دروازه ایران کنار رفت.

* اولین کرنر بازی در دقیقه ۳ نصیب مراکش شد. پاس بازیکنان مراکش با حکیم زیاش با خوش شانسی بازیکنان ایران همراه شد چون توپ از زیر پای زیاش رد شد. 

* ارسال بازیکنان مراکش از کنار زمین و ضربه سر یونس بالحمدان از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. 

* در دقیقه ۶، روزبه چشمی روی بازیکنان مراکش مرتکب خطا شد. داور ترکیه ای به شدت به مدافع ایران تذکر داد.

* در دقیقه ۹ ایوب الکعبی پشت محوطه ایران صاحب موقعیت شد که شوت وی با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. 

* مسعود شجاعی در دقیقه  اولین کارت زرد مسابقه را دریافت کرد.

* در دقیقه  ۱۲ ایران موقعیت نصفه و نیمه ای را روی ارسال مسعود شجاعی به دست آورد که مدافعان مراکش توپ را دفع کردند. 

این گزارش در حال تکمیل است...

کد خبر 4321763

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال مراکش جام جهانی 2018 روسیه جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران والیبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ ملت های والیبال تیم ملی فوتبال مراکش کارلوس کی روش لیگ برتر فوتبال ایران کاراته تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد اردوی تدارکاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛فریبا هندسی متخصص قلب و عروق با اشاره به ارتباط مستقیم ورزش و فشار خون گفت: خطر ابتلا به فشار خون بالا با افزایش سن زیاد می شود، اما ورزش می‌تواند یک رویکرد بدون دارو برای کاهش فشار خون بالا باشد.

وی افزود: اگر فشار خون شما بالا باشد، با ورزش می‌توانید به کنترل آن کمک کنید، اما نه به این معنی که به اندازه ی یک دونده ی ماراتن بدوید و یا حتما به یک باشگاه ورزشی بروید. در عوض، آرام شروع کنید و فعالیت بدنی بیشتری را به زندگی روزمره ی خود اضافه کنید.

تاثیر ورزش بر فشار خون

هندسی عنوان کرد: فعالیت بدنی منظم، قلب را قوی می کند. قلب قوی می تواند خون بیشتری را با تلاش کمتری پمپ کند. اگر قلب شما بتواند برای پمپ کردن کار کمتری انجام دهد، نیروی وارد شده بر روی شریان ها کاهش می‌یابد، و در نتیجه باعث کاهش فشار خون می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش فعالیت ورزشی می تواند فشار خون سیستولیک را به طور متوسط ​​۴ تا ۹ میلی متر جیوه کاهش دهد. این کار به اندازه‌ برخی داروهای فشار خون کارآمد است. در برخی افراد، کمی ورزش برای کاهش فشار خون کافی است و دیگر نیازی به داروهای فشار خون نیست.

متخصص قلب و عروق گفت: اگر فشار خون شما در سطح مطلوبی است ( کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه ) ورزش می تواند به جلوگیری از ابتلا به آن با افزایش سن کمک کند. همچنین ورزش منظم کمک می کند تا یک وزن سالم را حفظ کنید که یکی دیگر از راه های مهم برای کنترل فشار خون است.

وی افزود: اما برای پایین نگه داشتن فشار خون، نیاز است ورزش منظم انجام دهید. یک تا سه ماه طول می کشد تا ورزش منظم بر روی فشار خون اثر بگذارد. مزایای آن تا زمانی که ادامه پیدا کند باقی می مانند.

هندسی تشریح کرد: وزارت بهداشت و درمان حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته، و یا ترکیبی از فعالیت های متوسط ​​و شدید را توصیه می‌کند. هدف را حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی در اکثر روزهای هفته قرار دهید.

وی افزود: اگر در ابتدا این مدت زمان را نتوانستید برنامه ریزی کنید، به یاد داشته باشید که می توانید تعداد جلسات را کم و زمان هر جلسه را زیاد کنید. به عنوان مثال سه جلسه ی ۱۰ دقیقه ای ورزش هوازی را به یک جلسه ۳۰ دقیقه ای تبدیل کنید که در واقع یکی هستند.

چه ورزش هایی برای فشار خون مفید است؟

هندسی گفت: شما می توانید برای کنترل فشار خون خود از ورزش هایی مانند: یوگا، پیلاتس، ایروبیک، گلف، دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی و… استفاده کنید.

وی عنوان کرد: حرکات ایروبیک، حرکات پشت سر هم و ریتمیک است که هنگام اجرای آن گروه بزرگی از ماهیچه های کل بدن شما مانند عضللات پاها، شانه ها و عضلات بازو را درگیر می کند و تاثیر به سزایی در کاهش فشار خون شما دارد.

ورزش های مضر برای فشار خون بالا

متخصص قلب و عروق گفت: شما باید هدف خود را برای کار در سطحی انجام دهید که احساس می‌کنید سبک تا متوسط ​​است، نه سخت و یا خیلی سخت باشد. با دقت فکر کنید که با انجام فعالیت چه حسی دارید برای مثال، چقدر احساس گرمی دارید، چقدر نفس می کشید و عضلات شما چقدر خسته است. اگر نمی توانید به راحتی صحبت کنید در حالی که ورزش می کنید، پس خیلی سخت کار می کنید.

وی افزود: شما نباید ورزش های زیر را انجام دهید، زیرا می توانند فشار خون شما را برای مدت کوتاهی به سطح خطرناک برسانند:

هندسی گفت: وزنه های سنگین را بدون نظارت مربی واجد شرایط تمرین برندارید. همچنین ورزش های انفجاری شدید مانند بوکس،کشتی، دو میدانی را انجام ندهید.

وی ادامه داد: اگر به غواصی علاقه دارید و فشار خون زیادی دارید، محدودیت هایی وجود دارد. البته به میزان فشار خون شما و هر نوع دارویی که مصرف می کنید بستگی دارد. شما باید برای شیرجه رفتن توسط یک متخصص پزشکی غواصی مشورت کنید و سپس شیرجه بروید.

متخصص قلب و عروق گفت: سایر فعالیت ها و ورزش ها، که ممکن است سرعت و تغییرات فشار جوی را شامل شود، ممکن است به یک گواهی پزشکی نیز نیاز داشته باشد، به عنوان مثال چتر نجات و مسابقات اتومبیلرانی. حتما قبل از انجام این گونه ورزش ها با پزشک خود مشورت کنید، ممکن است پزشک، شما را از انجام این ورزش ها منع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدترین پنالتی تاریخ: توپ به خط نمی‌رسید! (عکس)
  • تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون
  • گزینه سقوط نقشه تک رقمی شدن می‌کشد!
  • سلیمی راه حمله به استقلال را بست
  • آشوبی: پرسپولیس صاحب یک دروازه‌بان شایسته شد!
  • هت‌تریک هجومی عبدی برای گلزنی به ذوب آهن
  • کادیز ۰-۱ بارسا: پیروزی با سوپرگل فلیکس
  • دویدن بنفش‌ها سن و سال نمی شناسد!
  • طلایی‌پوشان حریف مس نشدند/ برد میلیمتری شاگردان صادقی
  • مسعود شجاعی: در فوتبال ایران همه می‌خواهند امتیاز بگیرند