Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: همچنین مؤمنانی که در نخستین روز از ماه شوال و در نماز روز عید فطر شرکت و زکات فطره پرداخت می‌کنند، بهتر است توجه داشته باشند که زکات فطره فواید بسیاری برای فرد در بر دارد از جمله آن‌ که به منزله صلوات بر پیامبر اکرم (ص) در نماز است.

علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: نماز و به جای‌آوردن به موقع این واجب یکی از مهم‌ترین اعمالی است که مؤمنان در ماه شوال می‌توانند به آن توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با کمی دقت، به‌خوبی متوجه می‌شویم که در نخستین روز از ماه شوال که با عید سعید فطر برابر است، مسلمانان به‌صورت متحد با یکدیگر نماز این عید بزرگ را به شکل جماعت به‌جای می‌آورند.


نوری‌زاده تصریح کرد: آغاز ماه شوال با عیدی بزرگ به نام عید فطر و همچنین نمازی که در نخستین روز از این ماه پر خیر و برکت اقامه می‌شود، به‌خوبی اهمیت خواندن نماز را بر همگان آشکار می‌کند و توجه مسلمانان را به این واجب بیش از پیش،  جلب می‌کند.


وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در ماه شوال مناسبت‌هایی مانند شهادت امام جعفر صادق (ع) را داریم. امام ششم که بنیان‌گذار مذهب تشیع به شمار می‌روند، بر نماز و اهمیت خواندن نماز همواره تأکید بسیاری داشته‌اند و این موضوع در سخنان مختلف ایشان به‌خوبی نمایان است.

این کارشناس علوم قرآنی یادآور شد: امام صادق(ع) هنگام شهادت فرمودند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمرد و اعتنا به شأن او ننماید، نمی‌رسد.


وی افزود: علاقه‌مندان برای مطالعه مطالب بیشتری درباره این موضوع و همچنین این سخن امام صادق(ع) می‌توانند به بخش اعمال ماه شوال در مفاتیح‌الجنان مراجعه کنند.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین مؤمنانی که در نخستین روز از ماه شوال و در نماز روز عید فطر شرکت و زکات فطره پرداخت می‌کنند، بهتر است توجه داشته باشند که زکات فطره فواید بسیاری برای فرد در بر دارد از جمله آن‌، به منزله صلوات بر پیامبر اکرم (ص) در نماز است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماه شوال امام جعفر صادق ع عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق

به گزارش جماران؛ هفته‌نامه «خط حزب‌الله» در شماره اخیر خود نوشت: رهبر‌انقلاب اسلامی اخیراً در جریان یک دیدار، با اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی در خصوص اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهونیستی تاکید کردند که تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

 

 

کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی در تحلیل پاسخ تاریخی و بی‌سابقه ایران، آن را فصل جدیدی در معادلات و قواعد منطقه می‌دانند؛ از جمله مرشایمر، نظریه‌پرداز و اندیشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل که هفته گذشته درباره عملیات وعده صادق گفته بود: این اولین بار است که کشوری قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است. بعد از ۱۴ آوریل بازدارندگی رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دید.

 

دانلود خط حزب الله جدید

دیگر خبرها

  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر