Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل روغنی رئیس انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،؛اظهار کرد: بهره بالای بانکی، مشکلات ارز، تامین مواد اولیه و بیمه مشکلات عمده بخش‌های تولیدی است که صنعت کاغذ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور با اشاره افزایش واردات تصریح کرد:تامین ارز ارزان قیمت و ورود افراد غیر متخصص یه این صنعت رکود تولیدات داخلی در این حوزه را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضع برخی از قوانین در حوزه واردات کاغذ بیان کرد:برای حفظ بستر‌های فرهنگی و کمک به آن، گاهی در مجلس قوانینی تصویب می‌شود که ناخواسته تولیدات داخلی را نابود می‌کند.معافیت واردکنندگان کاغذ  از پرداخت " ۹ درصد ارزش افزوده از تولید کاغذ‌های داخلی" مصداق بارز این امر است.

روغنی با اشاره به تامین کاغذ‌های بسته بندی در کشور ،ابراز کرد:در بخش کاغذ‌های بسته بندی، به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب ،واردات صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی؛ در کاغذ روزنامه و تحریر به دلیل نبود زیر ساخت و فضا برای سرمایه گذاری، تولید چندانی صورت نمی‌گیرد و نیاز بازار از طریق واردات تامین می شود. نیاز بازار به کاغذ روزنامه حدود ۳۵۰ هزار تن است که در صورت حمایت مسئولان، ظرف مدت  ۳ سال می‌توان به  تامین آن از طریق توان داخلی پرداخت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوای با بیان اینکه نیاز به کاغذ روزنامه در کشور کاهش یافته است، اذعان کرد: به دلیل گسترش رسانه‌های دیجیتالی، نیاز به کاغذ روزنامه حدود ۷۰ هزارتن کاهش داشته است.

روغنی در پایان با اشاره به اشتغالزایی در این حوزه گفت: به ازای تولید هر ۱۰ هزار تن کاغذ و محصولات سلولزی حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند . لازمه افزایش میزان اشتغال در این حوزه  حمایت از تولید داخلی و ایجاد فضایی مناسب برای سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

اشتغالزایی ۲۵۰ نفر به ازای تولید ۱۰ هزار تن کاغذ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند زیرا منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.

وی تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر در تولیدات تراکتور توانمند شده ایم و قدرت داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنیم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وی افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی هایی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب باز کرده ام.

علی‌آبادی اضافه کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد، چرا باید به فکر واردات باشیم؟

وی گفت: در این تفکر حتما روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت با بیان اینکه تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور به شمار می رود و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند، اظهار کرد: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه های تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز گفت : از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده اضافه کرد : وزارت صمت و زیر مجموعه های آن در مباحث ارزی بیشترین همراهی را با تراکتورسازی دارند اما متاسفانه نامه های ما در بروکراسی هایی بنام بانک مرکزی خاک می خورند و این گروه نمی تواند از ارزی که حاصل کرده بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی