Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مجرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید سرزده‌ای که از اداره بهزیستی شهرستان کرج داشته است، اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام‌شده ۷۰ درصد کودکان کار در کلان‌شهر کرج از اتباع بیگانه هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش بهزیستی دو هزار کودک کار در کرج وجود دارد که نیازمند حمایت‌های مالی و اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان کرج با تأکید بر اینکه تاکنون برای ۳۵۰ کودک کار با حمایت‌های بخش مددکاری پرونده تشکیل‌شده است، گفت: باید به سه شاخص اصلی طلاق، کودکان کار و کودک‌آزاری توجه ویژه شود.

مجرد در بخش دیگری با اشاره به اینکه اداره بهزیستی شهرستان کرج حمایتی فراتر از امکانات موجود از کودکان کار دارد، گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها است.

به گفته وی ۲۰ هزار معلول، ۳۰۰ کودک تحت پوشش مراکز اجتماعی و هزار و ۱۳ نفر زن سرپرست خانواده تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان کرج هستند.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان کرج از وجود پنج مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کلان‌شهر کرج خبر داد و گفت: این مراکز ۲۰ هزار مددجو تحت پوشش‌دارند.

کد خبر 4321340

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان کرج فرمانداری کرج کودک کار و خیابانی راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان عید سعید فطر مشهد شهرکرد روز جهانی قدس شیراز یاسوج خرم آباد نماز عید سعید فطر سالروز ارتحال امام خمینی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهشید عصار با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان یکی از مؤلفه‌های مهم سلامتی است، گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان فرد را از بروز انواع بیماری‌های عفونی دهان و همچنین بیماری‌های لثه حفظ می‌کند، به همین دلیل طرح فلورایدتراپی برای کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۴ سال شهرستان دزفول اجرایی شد.

وی به اجرای طرح فلورایدتراپی به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در ۲ نوبت اشاره کرد و افزود: به همین دلیل همراهی خانواده‌ها برای دریافت نوبت دوم فلورایدتراپی در این شهرستان ضروری است.

عصار ادامه داد: قرار گرفتن دندان در محیط اسیدی موجب از دست دادن مواد معدنی موجود در دندان و شروع پوسیدگی آن می‌شود که درمان با فلوراید می‌تواند در تقویت دندان‌ها مؤثر باشد و از تخریب مینای دندان جلوگیری کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: رویش دندان مرحله‌ای طبیعی از زندگی کودک است، بنابراین از هنگام رویش نخستین دندان شیری در ۶ ماهگی، مراقبت از بهداشت دهان و دندان کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود؛ این ماده برای حفاظت از مینای دندان استفاده می‌شود که برای حفاظت از دندان‌های کودکان به ویژه برای کودکان کم سن و سال ایده‌آل است.

وارنیش فلوراید برای دانش آموزان ۶ تا ۱۴ سال که اولیای آنان رضایت به انجام این کار را دارند به‌صورت رایگان و طی ۲ مرحله ۶ ماهه انجام می‌شود؛ همچنین اجرای این طرح برای کودکان سه تا ۶ سال که به همراه والدین خود به مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهرستان مراجعه کنند، به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

از نظر علمی ثابت شده است که فلورایدتراپی با وارنیش می‌تواند تا ۶۰ درصد پوسیدگی دندان‌های کودکان را کاهش دهد؛ فلورایدتراپی سالی ۲ بار و برای کودکانی که میزان پوسیدگی دندانی بالایی دارند هر سه ماه یک بار باید انجام شود.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی