Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه به اتباع این کشور که در روسیه هستند هشدار داد که تروریست ها ممکن است به اماکن مرتبط با مسابقات جام جهانی فوتبال حمله کنند.

به نوشته رویترز ، در هشدار مسافرتی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: رخدادهای بزرگ بین المللی مانند جام جهانی، اهداف جذابی برای تروریست ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود گستردگی تمهیدات امنیتی جام جهانی، تروریست ها ممکن است به نقاطی همچون ورزشگاه ها، تجمعات هواداران، اماکن گردشگری، ترمینال ها و دیگر اماکن عمومی حمله کنند.
واشنگتن در این بیانیه به تهدید خاصی اشاره نکرده است.
مسابقات جام جهانی روسیه از 24 خرداد ماه به مدت یک ماه در دوازده ورزشگاه واقع در یازده شهر روسیه برگزار می شود.
وزارت امور خارجه آمریکا همچون هشدارهای پیشین خود از شهروندان این کشور خواست تا به دلیل تهدیدهای تروریستی و امکان مزاحمت و اخاذی مقام های انتظامی و دیگر مقام ها در مورد سفر به روسیه تجدیدنظر نمایند.
به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش چندی پیش با انتشار پوسترهایی روسیه را تهدید کرده بود که در طول جام جهانی دست به اقدامات تروریستی گسترده خواهد زد.
نگرانی روس ها از این بابت زیاد است که بسیاری از فرمانده های گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را روس تبارهای این کشور تشکیل می دادند.
در چند ماه گذشته، سرویس امنیت روسیه معروف به اف.اس.ب در مناطق مختلف این کشور کانون های متعلق به داعش را کشف و خنثی کرده است و روس ها هر از چند گاهی چنین خبرهایی را در رسانه های خود می شنوند.
در سال های اخیر جمهوری چچن که در منطقه قفقاز روسیه قرار گرفته، نسبتا ناآرام بوده است و گفته می شود گروه تروریستی داعش در این منطقه طرفدارانی دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است