Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@00:45:31 GMT

بسته‌بندی گیاهان دارویی در سایه غفلت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۲۰۸۸

بسته‌بندی گیاهان دارویی در سایه غفلت

«عیسی شاهی زارع »، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون برندسازی، بسته‌بندی و استانداردسازی گیاهان دارویی مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته در حالی که این ظرفیت باید در استان احیا و تقویت شود.

ایران آنلاین /وی ادامه داد: با برگزاری سمینار تولید و تجاری‌سازی گیاهان دارویی سعی خواهیم کرد تا بیش از هر زمان دیگر ظرفیت تولید گیاهان دارویی متنوع را در دشت‌های استان اردبیل معرفی کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهی زارع ویژگی گیاهان دارویی استان را با عطر، اسانس و فرآوری خاص  دانست و گفت: همین ویژگی‌ها سبب شده تا گرایش مردم به مصرف گیاهان دارویی اغلب به صورت خام بیشتر از گذشته باشد هر چند که این گرایش با تأخیر انجام شده است. فروش فله‌ای گیاهان دارویی در بازار و عطاری‌ها ،خلاء بزرگ توجه به صنایع بسته‌بندی و برندسازی را آشکار می‌کند . / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین زینلی مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی سال‌ها تلاش کرده تا در راستای تامین سلامت مردم و تامین مواد اولیه صنایع تبدیلی، دارویی و غذایی اقدامات موثری انجام دهد.
وی افزود: ساختار اصلی فعالیت‌های زیر مجموعه گیاهان دارویی بر اساس مشارکت مردم شکل گرفته و در سنوات گذشته نیز باهمراهی و همکاری مردم، اراضی زیر کشت توسعه یافته است.
زینلی افزود: از ۶۳ هزار هکتار طرح توسعه، ۵۵ هزار هکتار آن در دیمزار‌ها و ۸۰۰۰ هکتار هم در اراضی آبی برای تولید انواع محصولات مورد نیاز و دارای متقاضی بازار اجرا می‌شود.
مجری طرح گیاهان دارویی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای سال جاری احیای ۵۰ هزار هکتار از مراتع است که برنامه‌های حمایتی، نظارتی و آموزشی آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و سایر کار‌های اجرایی از سوی مردم انجام خواهد شد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای گیاهان دارویی در کشور و جلوگیری از خام فروشی این مواد با ارزش، ادامه داد: برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در سال جاری بارانداز‌های گیاهان دارویی ایجاد می‌گردد.
وی با اشاره به این که برخی از بارانداز‌ها روند اجرایی کار را آغاز کرده‌اند، افزود: ابلاغیه فعالیت رسمی این بارانداز‌ها نیز به زودی صادر می‌شود.
زینلی گفت: ما در حوزه فرآوری گیاهان دارویی قصد داریم فدراسیون‌های گیاهان دارویی ایجاد کنیم که وظیفه قیمت گذاری در حوزه داخلی و بین‌الملل را بر عهده دارند. این مجموعه‌ها با همکاری بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌ها مسئولیت مذاکره با متقاضیان خارجی گیاهان دارویی ایران را برعهده می‌گیرند و تصمیمات آنها برای کل کشور لازم الاجرا است.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • سایه تغییر الگوهای بارندگی بر گیاهان