Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@19:42:16 GMT

آمریکا از شورای حقوق بشر ملل متحد هم کنار می کشد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۲۶۲۴

آمریکا از شورای حقوق بشر ملل متحد هم کنار می کشد

بر اساس گزارشات منتشر شده، آمریکا پس از درگیری‌های بسیار بر سر موضوعات کلیدی مانند رژیم صهیونیستی قصد خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، یک منبع آگاه به رویترز خبر داد که این اقدام ممکن است در آینده نزدیک صورت گیرد. شورای حقوق بشر از دوشنبه یک جلسه سه هفته‌ای را در ژنو آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع دیگر به رویترز خبر دادند که خروج آمریکا از این شورا جای تردید ندارد، بلکه سوال اصلی زمان عملی شدن این موضوع است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل بارها بر سر تصمیماتی که این شورا علیه رژیم صهیونیستی گرفته و برای این رژیم حیاتی بوده درگیر شده است. اخیرا آمریکا و استرالیا تنها کشورهایی بودند که با پیشنهاد انجام تحقیقات از رژیم صهیونیستی به دلیل امکان استفاده از زور در غره مخالفت کردند.

نیکی هیلی این شورا را به دلیل آنچه خود "تعصب دیرینه علیه اسرائیل" نامیده مورد انتقاد قرار داده و سال گذشته تهدید کرد که آمریکا از این شورا خارج خواهد شد.

وی سال گذشته در واشنگتن پست مدعی شد: زمانی که شورای حقوق بشر بیش از 70 قطعنامه علیه اسرائیل – کشوری با این پیشینه قوی حقوق بشر – صادر می‌کند و در مقابل تنها 7 قطعنامه علیه ایران – کشوری با این سابقه ژرف در نقض حقوق بشر - صادر می‌شود، شما متوجه می‌شوید که در اینجا واقعا ایراداتی وجود دارد.

هیلی همچنین خواستار اصلاحاتی در بدنه این شورا شد. از جمله این اصلاحات اخراج اعضایی است که دارای سوابق ضعیف در زمینه رعایت مسائل حقوق بشری هستند. هیلی به طور خاص بر روی اخراج ونزوئلا، چین و عربستان سعودی تاکید داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی ان ان، نتانیاهو در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است مدعی شد: جامعه بین‌المللی در برابر تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، افزود: ایران به طور مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها (رژیم) اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پیش تر در واکنش به عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو | سوناک: ایران اشتباه محاسباتی کرده است
  • هشدار بورل به اسرائیل: رویارویی منطقه‌ای به نفع هیچکس نیست
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران