Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار تیم های کرواسی و نیجریه این قابلیت را دارد تا یکی از دیدارهای جذاب مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه باشد.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ دومین دیدار گروه D جام جهانی 2018 را تیم های کرواسی و نیجریه ساعت 23:30 در ورزشگاه کالینینگراد شهر کالینینگراد برگزار می کنند.

کرواسی برای صعود به جام جهانی پی از آنکه در رده دوم گروه I اروپا قرار گرفت در پلی آف به مصاف یونان رفت و در مجموع دو بازی رفت و برگشت، 4 بر یک برنده شد تا مجوز صعود را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم در خط میانی با بازیکنانی چون ایوان راکیتیچ از بارسلونا، متئو کواچیچ و لوکا مودریچ از رئال مادرید و مارسلو بروزوویچ و ایوان پریشیچ از اینتر می تواند یکی از تیم های خوب جام بیست و یکم به حساب آید. در خط حمله هم ماریو مانزوکیچ از یوونتوس، آندری کراماریچ از هوفنهایم و نیکولا کالینیچ از میلان بازیکنان قابلی هستند که می توانند به پیروی تیم شان کمک شایانی کنند.

در شرایطی که کرواسی از ستارگان قابلی بهره می برد که در تیم های بزرگ اروپایی بازی می کنند اما بزرگترین ایراد این تیم روی نیمکتش است. آنته چاچیچ سرمربی بود که نتوانست از بازیکنان نامدار کرواسی به خوبی بهره ببرد و برای همین هم جای خود را به زلاتکو دالیچ داد. جالب است که بسیاری از مفسران فوتبال کرواسی هم معتقدند دالیچ نمی تواند به خوبی تیم ملی کشورشان را هدایت کند. در حقیقت فقدان نگرش صحیح در تیم ملی که از نفرات شاخص و مستعدی بهره می برد، حس می شود و این موضوع می تواند برای کروات ها که در گروه بسیار سختی قرار گرفته اند زیان آور باشد. خط دفاعی ضعیف ترین قسمت تیم کرواسی بوده و لوورن، ویدا و ورسالیکو همگی مدافعانی پراشتباه هستند و کورلوکای 32 ساله به تازگی از بند مصدومیت جدی زانو رها شده است. کارشناسان معتقدند دالیچ که مربی عصبی است، نمی تواند سازمان دفاعی تیمش را منسجم کند و از این نقطه هم واترنی ضربه می خورد و به اهداف مدنظرش در جام جهانی نخواهد رسید.

نیجریه دیگر تیم حاضر در دیدار امشب در شرایطی که در انتخابی در گروه سختی به همراه کامرون، الجزایر و زامبیا قرار داشت اما توانست با ارائه بازی های قابل قبول سرگروه شود و حالا به روسیه آمده است. عقاب‌های سبز همواره یکی از تیم های جنگنده در جام جهانی بوده اند و در این دوره هم بیشتر روی نیروی دوندگی شان حساب باز کرده اند. البته تجربه بازیکنانی مثل الکس ایوبی، ویلفرد اندیدی و کلیچی ایهیناچیو که در لیگ برتر انگلستان حضور دارند نیز به کمک گرنوت روئر سرمربی کهنه کار آلمانی این تیم آمده است و او می تواند روی این نفرات حساب ویژه ای باز کند.

بزرگترین خطری که می تواند در بازی امروز و همچنین در ادامه جام تیم نیجریه را تهدید کند درون دروازه نماینده سبزپوش آفریقاست. پس از آنکه انیاما از عرصه ملی خداحافظی کرد، لوکمیا نتوانست جواب اعتماد روئر را بدهد و ایزنوا هم مورد قبول سرمربی آلمانی عقاب‌های سبز نبود تا اوزوهو 19 ساله در بازی های دوستانه اخیر مورد استفاده قرار بگیرد. درخشش اوزوهو در بازی دوستانه برابر لهستان که از روبرت لواندوفسکی بهره می برد باعث شده تا بخت بازی کردن این گلر جوان در روسیه بالا برود اما مسئله اصلی کمبود تجربه اوست که می تواند خطرآفرین شود.

ستاره تیم ملی نیجریه را به رغم عملکرد خوب بازیکنانی چون ویکتور موزس و الکس ایوبی و تاثیرگذاری آنها، همچنان باید جان اوبی میکل دانست. این هافبک مرکزی بین المللی با پیروزی در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، جام ملت های آفریقا و دو قهرمانی در لیگ برتر از تجربه بالایی برخوردار بوده و به نوعی بزرگ بازیکنان جدید و نسل تازه راه یافته به تیم ملی محسوب می شود.

این اولین جدال میان کرواسی و نیجریه است. کروات ها عملکرد بهتری در ادوار گذشته جام جهانی داشته اند و این در حالی است که نیجریه از 12 بازی اخیرش در این رقابت ها تنها در یک بازی برنده شده است. بدون تردید تیمی که در این مسابقه صاحب 3 امتیاز شود با توجه به حضور آرژانتین و ایسلند در این گروه شانس بیشتری برای صعود پبدا می کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی

تیم های مس رفسنجان و گل گهر به مصاف هم می روند.

طرفداری | گل گهر به مصاف مس رفسنجان می رود.

اطلاعات بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران بازی: سپاهان - نساجی تاریخ و ساعت برگزاری: چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403؛ ساعت 17:45 ورزشگاه: شهدای مس

داور: سیدرضا مهدوی

آمار تقابل های اخیر دو تیم

پیش بازی

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تیزر سپاهان برای بازی با پرسپولیس؛ این یک مصاف تاریخی است / فیلم
  • صحنه دردناک برای یک عقاب / واکنش عقاب ماده را ببینید
  • فرار رئال از جهنم آلیانز؛ همه چیز به اسپانیا کشیده شد
  • الهلال توقف‌ناپذیر، 10 نفره به فینال حذفی رسید
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو (فیلم)
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند