Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متاسفانه کاهش سن خرید سیگار به صورت نخ از دکه‌های روزنامه فروشی به یک معضل اجتماعی و حتی بهداشتی تبدیل شده است به طوری که نوجوانان 13 ساله اقدام به خرید سیگار به صورت نخی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیمت پایین سیگار یک عامل مهم در بالا رفتن میزان استعمال آن در کشور محسوب می‌شود و متاسفانه امروزه مصرف قلیان در خانواده قبح خود را از دست داده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به اینکه فروش سیگار به صورت نخ از لحاظ قانونی ممنوع است، افزود: فروش سیگار به صورت بسته‌ای یا نخ به افراد زیر 18 سال قدغن است و بر اساس قانون فروشنده سیگار نباید سنش کمتر از 18 سال باشد.

سیگار هیچ وقت گران نمی شود

مسجدی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور هیچوقت سیگار گران نمی‌شود، افزود: ثابت ماندن قیمت سیگار موجب افزایش استعمال آن  در بین مردم و به خصوص جوانان می‌شود.

وی عنوان کرد: مصرف سیگار و قلیان در قهوه‌‌خانه‌ها بسیار زیاد است و قرار است قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی بیرون بیاید و مجلس باید در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد.

مسجدی با بیان اینکه من امیدوارم مجلس زیر بار خارج شدن قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی نرود، تاکید کرد: اگر قهوه‌خانه‌ها به عنوان اماکن خصوصی نام‌گذاری شود میزان استعمال دخانیات و قلیان بیشتر از قبل می‌شود و من امیدوارم نمایندگان مجلس برای بررسی این طرح همه جوانب را در نظر بگیرند.

وی گفت: یکی از اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از استعمال دخانیات آموزش بچه‌های 12 سال و خانواده‌های آنان است تا این افراد به طرف مصرف سیگار و قلیان نروند.

فعالیت 18 کارخانه سیگار در کشور

مسجدی اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 18 کارخانه تولید سیگار در کشور فعالیت و 50 میلیارد نخ سیگار سالیانه تولید می‌کنند و این تعداد کارخانه توانایی دارند  تا 90 میلیارد نخ سیگار تولید کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه مردم ایران روزانه 10 میلیارد تومان خرج سیگار و 20 میلیارد تومان صرف قلیان می‌‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد

رزما (جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی) با صدور اطلاعیه‌ای لیست ۱۶ نفره خود را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در تهران را به شرح زیر منتشر کرد:

۱-محمد سراج

۲- بیژن نوباوه

۳- علیرضا سلیمی

۴- غلامحسین رضوانی

۵- زهره سادات لاجوردی

۶- حسین صمصامی

۷- زهره طبیب زاده

۸- مجتبی زارعی

۹-حسین نجابت

۱۰- مجتبی رحماندوست

۱۱- پیمان فلسفی

۱۲- ابوالفضل ظهره‌وند

۱۳-محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

۱۴- حسن خجسته باقرزاده

۱۵- مهدی عسگری

۱۶- علی اصغر پورمحمدی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • این سَم را فقط با یک تلفن درب منزل تحویل بگیرید!
  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد
  • کشف بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج
  • بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج کشف شد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور