Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:06:07 GMT

طنزنویس قدیمی گل‌آقا از دنیا رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۳۶۴۶

طنزنویس قدیمی گل‌آقا از دنیا رفت

سید احمد سیدنا از طنزنویسان قدیمی مطبوعات (توفیق و گل آقا) در سن هفتاد سالگی درگذشت.

ایران آنلاین / این طنزنویس قدیمی مطبوعات روز جمعه (۲۵ خرداد ماه) پس از گذراندن یک دوره بیماری، از دنیا رفت.

مراسم خاکسپاری او روز یکشنبه (۲۷ خرداد ماه) ساعت ۹ صبح در بهشت زهرا تهران برگزار و پیکرش در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنده‌یاد سید احمد سیدنا کار مطبوعاتی خود را از سال ۱۳۴۵ با روزنامه «توفیق» آغاز کرد و این همکاری تا پایان فعالیت آن روزنامه ادامه داشت. او از اعضای اصلی تحریریه توفیق بود. پس از آن با چندین مجله دیگر از جمله «کاریکاتور» و «فکاهیون» برای مدتی کوتاه همکاری کرد. مدتی برای برنامه‌های طنز رادیو و تلویزیون مطلب نوشت. با آغاز فعالیت مجله «گل آقا» از نویسندگان و همکاران اصلی مجلات «گل آقا» شد و تا پایان با این مجله همکاری کرد.

او با نام‌های مستعاری چون: «خیار چمبر»، «دم بریده»، «آقا عماد» و «علیرضا خان» قلم می‌زد. پس از گل آقا، از او فعالیت کم‌تری دیده شد.

سیدنا در مصاحبه‌ای که سالنامه «گل آقا» در سال  ۷۰ با او انجام داده، در تعریف طنز گفته است: «وظیفه طنز خنداندن مردم نیست بلکه وظیفه‌اش آگاهی دادن به آنان است؛ البته این نوع وظیفه باید با نوعی پختگی و متانت همراه باشد. طنزنویس قصدش از میان برداشتن ناهنجاری ها و یا لااقل اصلاح آنهاست. قصدش طعنه زدن و کنایه است و چه بهتر که این کار به دور از هر نوع پرخاشگری باشد.»/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!

مصطفی میرسلیم در گفتگویی با برنامه اینترنتی «سایه‌روشن» درباره خلخالی گفت: من خبر داشتم که برخی از همراهان ایشان برای اینکه مجوز ورود به یک خانه را بگیرند برخی از مواد مخدر یا موارد دیگر را به داخل منزل پرتاب می‌کردند و بعد به اهالی خانه می‌گفتند ما آمده ایم برای تفتیش و ... بالاخره این قیبل کار‌ها زیاده روی‌هایی بود که اوایل انقلاب صورت می‌گرفت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم/ وظیفه حجاج در بیان رهبر انقلاب
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • تصویر قدیمی از آشپزخانه بازار طهران در دوره قاجار
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • جلالی: با استمرار «فعالیت رسانه‌ها» و «اعتراضات دانشجویی» موضوع غزه «مساله اول» باقی می‌ماند
  • عکسی قدیمی از همنشینی روحانی تندرو با خاتمی