Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم در گفتگوبا خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم با اشاره به حضور سه هزارو پانصد و هشتاد و نه شهروند نوع دوست قمی در ماه مبارک رمضان به مرکز انتقال خون روح الله گفت : از این تعداد دو هزار و ششصد و شصت ویک نفر موفق به اهدا خون شدند .

یک فرد بالغ به طور متوسط چهار و پنج دهم تا پنج و پنج دهم لیتر خون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فرد سالم می تواند در هر بار ده درصد از حجم خون یعنی 450 میلی لیتر خون اهدا کند.

وی بالاترین مراجعه در  ماه مبارک رمضان را شب بیست و یکم دانست وگفت:درشب شهادت حضرت علی (ع)ودومین شب از شبهای قدر دویست وشش نفر به این مرکز مراجعه  که از این تعداد صدو پنجاه و هفت نفر خون اهدا کردند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان نیاز ماهانه ی استان به خون را چهارهزار واحد خواند وگفت:در ماه رمضان علاوه بر تامین این نیاز بیش از یک هزار واحد خون به شبکه ی خونی کشور نیز ارسال شده است.

دکتر کبیری یکی از شاخص های خون مطلوب را اهدای مستمر در سال(حداقل دوبار) بیان کرد وگفت:میانگین اهدای مستمر در کشور پنجاه درصد از تمامی اهدا کنندگان است که استان قم با میانگین پنجاه و شش و سه دهم درصد در ماه مبارک رمضان میانگین بالاتری از سطح کشور داشت

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اهدا خون واحد رمضان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت