Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:16:30 GMT

هشدار! ریمل ضد آب نخرید

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۶۲۰۹

هشدار! ریمل ضد آب نخرید

    ریمل ضد آب یا ریمل استخری یکی از پر طرفدار‌ترین لوازم آرایش بین خانم‌ها است. اگر شما هم به دنبال استفاده از این ریمل‌ها هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را به نقل از بیتوته بخوانید. «ریمل ضد آب»، «ریمل استخری»، «بلند کننده و حجم دهنده مژه»، «بهترین ریمل‌های سال رسید»، این جملات را بار‌ها داخل مترو و بازار یا برخی از مغازه‌های فروش لوازم آرایش شنیده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گفته یک متخصص چشم، این فراورده‌ها به دلیل داشتن مواد نگه دارنده و رنگی می‌تواند باعث التهاب و حساسیت چشم شود که به صورت عوارضی، چون اشک ریزش، خارش و سوزش چشم بروز می‌کند، پس بهتر است مصرف آن‌ها را محدود کنید.

بیشترین آسیب چشمی که لوازم آرایش برای زنان رقم می‌زند ناشی از استفاده از ریمل و خط چشم است. ریمل‌های ضد آب و چرب به سختی از روی مژه‌ها پاک می‌شود و در هنگام تمیز کردن مقداری از آن به داخل چشم می‌رود و همچنین تعدادی از مژه‌ها نیز کنده می‌شود و در دراز مدت خشکی‌های چشمی شدید، تغییر در لبه پلک و التهاب را نیز برای فرد به همراه دارد.

ریمل‌هایی که پایه اصلی آن‌ها آبکی است، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌هاست و می‌تواند باعث عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته ریزی لبه پلک شود.

ریمل‌هایی که پایه اصلی آن‌ها روغن است، در برابر عرق کردن، اشک و آب مقاوم است و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می‌ماند و از آن جا که به سختی پاک می‌شود، موجب ریزش مژه‌ها و چسبندگی آن می‌شود.

افرادی که سابقه ابتلا به گل مژه دارند، اگر از ریمل ضدآب استفاده کنند، به دلیل انسداد بیشتر مجاری خروجی اشک، احتمال بروز عفونت با باکتری و گل مژه در آن‌ها افزایش می‌یابد.

به طور کلی از مهم‌ترین خطراتی که این دسته از لوازم برای چشم‌ها به وجود می‌آورد، حساسیت در سطح قرنیه، خشکی چشم، گل مژه وعفونت ملتحمه است. علاوه بر آن اشک ریزش، سوزش، خارش و قرمزی معمولا در پی التهاب نیز اتفاق می‌افتد. خانم‌ها برای سلامت بیشتر چشم و پلک قبل از استفاده از ریمل از روغن بادام و نارگیل روی مژه شان استفاده کنند. منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ریمل لوازم آرایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی در دریای خزر

اداره کل هواشناسی دریایی مازندران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از اوایل وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا همچنین بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع می‌باشد.

در این گزارش تاکید شد، اوج شدت وزش باد از اویل وقت دوشنبه و افزایش موج از صبح دوشنبه خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه (۳۲ گره (مایل دریایی بر ساعت) یا ۶۱ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.

همچنین ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۷ متر (۵/۶ پا) و بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۷ متر (۸/۹ پا) خواهد رسید.

در این مدت فعالیت شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی) در دریای خزر ممنوع است.

احتمال غرق شدن شناگران، شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی)، پاره شده تور‌های صیادی، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحل و آسیب به قفس پرورش ماهی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید
  • هشدار نارنجی هواشناسی/ بارندگی در تهران و ١٢ استان
  • (ویدئو) هشدار جدید حمید معصومی‌نژاد در فرمانیه تهران به مردم!
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!