Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-"ضیف الله الشامی"، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: متجاوزان به رغم پشتیبانی نامحدود آمریکا و انگلیس از آنها، درحال دست و پازدن در ساحل غربی یمن هستند. وی درگفت و گو با ایرنا افزود: نیروهای متجاوز در مناطقی از ساحل غربی پیشروی های محدودی داشتند اما هم اکنون از همه طرف محاصره شده اند و تنها راه فرار آنها از سمت دریاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شمار زیادی از متجاوزان خارجی و مزدوران آنها کشته یا زخمی شدند و 25 دستگاه از ادوات سنگین آنها نیز منهدم شد.

الشامی اضافه کرد: به رغم تلفات و خسارت هایی که کشورهای متجاوز در محور ساحل غربی یمن متحمل شده اند تمام تلاش خود را برای کسب یک دستاورد با هر قیمتی به کار بسته اند اما تاکنون موفقیتی نداشته اند.

وی گفت: یگان های موشکی ارتش و کمیته های مردمی با شلیک یک فروند موشک قاهر به تجمع مزدوران ائتلاف متجاوزان، در بخش الدریهمی استان حدیده شمار زیادی از آن را به هلاکت رسانده اند.

متجاوزان عربستانی و اماراتی با کمک گسترده و پشتیبانی مستقیم آمریکا و انگلیس و مزدوران سودانی و اتباع دیگر کشورهای همچنان درحال دست وپا زدن در ساحل یمن هستند و با مقاومت شدید ارتش و کمیته های مردمی یمن دچار دستپاچگی و فروپاشی شده اند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اظهار داشت: متجاوزان با هر پیشروی، ناچار هستند آن مناطق را ترک و عقب نشینی کنند زیرا با مقاومت جدی ارتش و کمیته های مردمی امکان ثتبیت مواضع ندارند.

الشامی افزود: کشورهای متجاوز در چند روز گذشته نیروهای خود را از دیگر جبهه ها به محور ساحل غربی منتقل کرده اند تا شاید بتوانند دستاوردی هرچند اندک داشته باشند ولی همچنان ناکام مانده اند.

وی اضافه کرد: در دو روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی در بسیاری از جبهه ها پیشروی هایی داشته اند که بخش آزادشده المتون در استان الجوف به تنهایی از مساحت بحرین بیشتر است.

الشامی اظهار داشت: ارتش و کمیته های مردمی و ملت یمن امروز بسیار قوی تر از دوران پیش از حمله متجاوزان هستند و دشمنی متجاوزان قدرت و صلابت آن ها را افزایش داده است.

وی افزود: عزم و اراده ملت برای شکست توطئه متجاوزان بیشتر شده است و امروز با تمام مشکلات موجود، متحدتر به پشتیبانی از ارتش و کمیته های مردمی ادامه می دهند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن درباره توانایی های صنایع دفاعی این کشور گفت: تجاوز زمانی آغاز شد که ارتش یمن توان ساخت تجهیزات موردنیاز خود را نداشت ولی امروز یمن موشک و مهمات مختلف و پهپاد تولید می کند.

الشامی اضافه کرد: اکنون ارتش و کمیته های مردمی و ملت یمن توانایی و امکاناتی دارد که هنوز از آن ها رونمایی نکرده اند.

وی افزود: هرچه این معرکه طولانی شود، ارتش، کمیته های مردمی و ملت یمن توان ادامه مقابله با متجاوزان را دارند و می توانند با مقاومت خود، دشمنان و دنیا را غافلگیر کنند.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

بندر حدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دست‌کم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.

 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کرده و با بولدوزرهای خود خیابان‌های این شهر را تخریب کردند.

در جریان حمله عناصر متجاوز به شهر طولکرم برق این منطقه به صورت گسترده قطع شده بود.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در این میان برای مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست وارد صحنه نبرد شده و با بمب‌های دست ساز تجهیزات این عناصر را در اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم هدف قرار دادند.

عناصر صهیونیست به مسجد الشهدا واقع در اردوگاه طولکرم نیز حمله کردند.

روز گذشته نیز گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام تاکید کردند که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه صهیونیستی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار دادند.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله دست کم سه نظامی صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پیشتر نیز منابع عبری اذعان کردند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال زخمی‌ها به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شدند.

کد خبر 6097816

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد