Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وب‌سایت «روداو» نوشت نخست‌وزیر عراق دستور بازگشایی بزرگراه اربیل-کرکوک را صادر کرده‌ است.

بر اساس این گزارش، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق،‌ موافقت کرده تا بزرگراه اربیل-کرکوک پس از هشت‌ ماه بازگشایی شود و همچنین به مقامات محلی دستور داده تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب‌سایت «روداو» وابسته به نیروهای اقلیم کردستان عراق مدعی است به نسخه‌ای از نامه‌ دفتر نخست‌وزیری عراق دست‌ یافته است که طبق آن وی به «فرماندهی عملیات مشترک عراق»‌ دستور داده  است سریعتر اقدامات لازم را برای بازگشایی این جاده انجام دهند و امنیت آن را نیز تأمین کنند.

جاده اربیل-کرکوک از زمان همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق در ماه اکتبر سال گذشته و کنترل شهر کرکوک از سوی نیروهای عراقی، بسته بوده است.

با این حال، یکی از فرمانده‌هان نیروهای اقلیم کردستان عراق به «روداو» گفته است تاکنون نشست رسمی در این باره بین مقامات اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی وجود نداشته و جاده اربیل-کرکوک در حال حاضر بسته است.

همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه سوم مهرماه (25 سپتامبر) با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی این کشور و قوانین بین المللی، در مناطقی از شمال عراق شامل استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.

دادگاه فدرال عراق اواخر آبان‌ماه حکم به لغو نتیجه این همه‌پرسی داد و مقامات منطقه کردستان عراق نیز پس از فشارهای دولت مرکزی اعلام کردند که به حکم دادگاه فدرال تن می‌دهند.

انتهای پیام/

ادعای روداو درباره احتمال بازگشایی جاده اربیل-کرکوک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه

گردنه تته واقع در مسیر سروآباد _ پاوه با تلاش راهداران شهرستان سروآباد پس از گذشت پنج ماه بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، با اعلام روابط عمومی راهداری شهرستان سروآباد، محور سروآباد _ پاوه محدوده گردنه تته، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ بازگشایی و ایمن‌سازی شد و تردد به آسانی در آن در حال انجام است.

ارتفاع برف در این گردنه به بیشتر از پنج متر رسیده بود که امروز پس از گذشت پنج ماه بازگشایی شد.

گردنه تته از جمله گردنه‌های برف‌گیر استان کردستان است که معمولاً با اولین بارش برف در پاییز هر سال بسته می‌شود و تا فصل بهار سال آینده امکان بازگشایی آن وجود ندارد.

کد خبر 747587

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد