Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:53:37 GMT

ساخت ایران| تانک پل‌گذار صراط + عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۹۳۸۹

ساخت ایران| تانک پل‌گذار صراط + عکس

تانک‌پل‌گذار صراط قادر است یک پل ۲۴ متری را در عرض ۴ دقیقه نصب کند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، خودروهای زرهی پل‌گذار از جمله تجهزیات مورد نیاز یگان‌های زرهی برای عبور تانک و نفربر از کانال‌ها و شیارهایی است که معمو لا در زمین نبرد یا به صورت طبیعی وجود دارند یا به صورت مصنوعی توسط دشمن برای جلوگیری از پیشروی طرف مقابل بوجود می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: 

ساخت ایران| رادار PAR-X30 + عکسسوخت‌رسانی یار به یار جنگنده سوخو 24 + عکس

بر همین اساس و با توجه به نیاز چنین تجهیزاتی از سوی یگان‌های زرهی نیروهای مسلح، متخصصان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی، دست بکار طراحی و تولید چنین خورویی شدند که در نهابت منجر به تولید تانک پل‌گذار صراط شد.

تانک‌پل‌گذار صراط بر اساس شاسی تانک تی-72 ساخته شده و مجهز به یک پل 24 متری برای انتقال سریع و قابل اعتماد وسایل نقلیه سنگین و زرهی و تجهیزات نظامی  از کانال‌هایی با حداکثر عرض 23 متراست.

عرض این پل 5/5 متر و ظرفیت بارگیری آن 60 تن است و از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که مونتاژ و جداسازی قطعات آن به صورت هیدرولیکی انجام می‌شود.

حداکثر زمان لازم برای نصب این پل 6 دقیقه است و تعداد خدمه این تانک 2 نفر است. 


تانک پل‌گذار صراط

تانک پل‌گذار صراط

انتهای پیام/

R1429/P1361/S1,11/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مسئول اردویی و راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از احداث میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد، گفت: این میعادگاه مجموعه‌ای کامل دربردارنده یادمان و زائرسرا بوده و در آن همه امکانات موردنیاز زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس از جمله سرویس بهداشتی، حمام، نمازخانه، غذاخوری، استراحتگاه و ... احداث می‌شود.

عزت‌الله ابراهیمی  با بیان اینکه این مجموعه به استعداد ۶۰۰ نفر ساخته می‌شود، اضافه کرد: مراحل ساخت و ساز با سرعت و جدیت دنبال می‌شود به طوری که سال گذشته کلنگ زنی صورت گرفت و امسال نیز از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این مجموعه به صورت کامل و متمرکز برای اسکان زائران مناطق عملیاتی  شمال غرب کشور در سه راهی شهدای دارلک مهاباد به عبارتی در مجاورت محل دفتر شهید کاوه در حال ساخت است.

معاون گردشگری و اردویی و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های راهیان نور یکی از دغدغه‌های جدی سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی است، ادامه داد: در این راستا و به واسطه حمایت‌هایی که صورت گرفته است در شاخص آمار و عملکرد میزبانی و اعزام کاروان‌های اردوهای راهیان نور در صدر استان‌ها قرار داریم.

دیگر خبرها

  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان‌نور شهیدکاوه در مهاباد
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد
  • تولید تانک‌های مشهور ام ۱ آبرامز (M۱ Abrams) در یک کارخانه نظامی آمریکایی (فیلم)
  • این استادیوم به درد ما نمی خورد!
  • احیای برجام در میانه بحران؟