Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد مازنی»، عضو کمیسیون امید مجلس، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به طرح گفت و گوی ملی گفت: در حال حاضر چاره مشکلات مردم ایران را گفت و گو دانسته و براین باورم که ما به جای تریبونی حرف زدن، پرخاش و قهر با یکدیگر؛ مسائل مربوط به جامعه و کشور را در فضای گفت‌وگوی دوستانه و منطقی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در همین راستا از 28 مهر سال 95 طرح گفت‌وگوی ملی را مطرح کرده در ادامه با بیش از 40 تن از شخصیت‌های تاثیرگذار جناح‌های مختلف دیدار و ملاقات کردم، افزود: همه آن‌ها بر ضرورت گفت‌وگوی ملی تاکید داشتند و هرچه پیش رفتیم از جناح‌های گوناگون و بزرگان نظام و از نهادها ودستگاه‌های گوناگون و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی بر اجرای سریع این طرح تاکید داشتند که زودتر با هم به گفت‌وگو بنشینیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگاه در کنار هم و از نزدیک باهم تعامل و گفت‌وگو داشتیم متوجه شدیم واقعیات افراد با برداشت هایی که در مورد آنها شده بود بسیار تفاوت داشت، تصریح کرد: شاید یکی از دلایل آن، جنگ روانی دشمن و فضاسازی‌های غیراخلاقی ایجاد شده در جامعه باشد. در بین دیدارهای صورت گرفته، با کدخدایی به‌عنوان یک شخصیت دانشگاهی، حقوق‌دان و از دید حقوقی هم شخصیت تاثیرگذار در قوه‌ مقننه که بخشی از این قوه شورای نگهبان است، گفت‌وگو کردم. دو بار مفصل‌تر و یک بار کوتاه البته نه به‌عنوان فردی از شورای نگهبان بلکه در جایگاه یک شخص تاثیرگذار.

وی با بیان اینکه در رسانه‌ها دیدم که از وی پرسیده بودند که شما مسئله را با آقای جنتی مطرح کردید یا خیر وی پاسخ داد خیر از من نخواسته بودند با ایشان درمیان بگذارم و البته موضوع حقوقی نبوده است و حقیقی بوده است، افزود: یکی از رسانه‌ها از من پرسید که شما قصد ندارید این کار را انجام دهید و من بیان کردم که توفیقی است برای من که خدمت آیت‌الله جنتی رسیده و این موضوع را مطرح کرده و همراهی ایشان و سایر اعضا، حقوق‌دان‌ها و فقهای محترم شورای نگهبان را نیز داشته باشم و حتما مایلم که خدمت تک‌تک آن‌ها برسم و این کار را نیز خواهم کرد و پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول این مدت با مقامات قوه‌ قضاییه و شخصیت‌های قوه‌ مجریه و هم‌چنین شخصیت‌هایی که فعلا در دولت و مجلس و دستگاه‌های رسمی نیستند اما تاثیرگذارند و پیشینه‌ کار و خدمت در بخش‌های گوناگون مدیریتی کشور داشته‌اند دیدار کردم، ادامه داد: در حال حاضر به این نقطه رسیدیم که اکنون باید نقشه‌ راه گفت‌وگوی ملی را طراحی کنیم و ان‌شاالله در عمل گفت‌وگو را آغاز کنیم.

مازنی با بیان اینکه افزون‌بر کسانی که با آن‌ها صحبت کردیم شخصیت‌هایی را هم شناسایی کردیم که تاثیرگذارند و نتوانستیم هنوز حضوری خدمت آن‌ها برسیم نام‌های این افراد را تهیه کردیم، توضیح داد: افرادی همچون آیت‌الله مصباح یزدی تا سید محمد خاتمی. در اقتصاددان‌ها فرشاد مومنی  و در فعالان سیاسی عباس عبدی، آقایان باهنر و حداد و عارف نیز هستند. چهره‌های مختلف و اسامی بیش از صدتن از این افراد را تهیه کردیم و در گام نخست با جمعی از این افراد نشست‌هایی داشتیم که قرار شد این جلسات تداوم داشته باشد اما اجمالا نخستین جلسه‌ای که ما هم درون مجلس از نمایندگان منتخب داشتیم و هم بیرون از مجلس روی اصل  و ضرورت مسئله تاکید شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه همین که هسته این طرح شکل گرفت و جلسه تشکیل شده است یعنی اعلام آمادگی برای گفت‌وگو، توضیح داد: تاکید بر ضرورت انجام این طرح از طرف افراد مختلف، به معنای پذیرش گفتوگو به عنوان روش حل مسائل جامعه ایرانی است و اکنون بحث برسر این است که چه موضوعاتی را در دستور کار قرار دهیم که قاعدتا روی مسائل و موضوعات مشترک تاکید شده است که اختلافی نباشد. در هر صورت باید پیرامون این موضوعات هم همکاری کرده و به مرور اولویت‌ها را تعیین کنیم تا ان‌شاالله برخی از بن‌بست‌های موجود برای بازشدن قفل‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در جامعه،  با شاه‌کلید گفت‌وگو باز شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی جامعه حقوق مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت که امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت)  به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد سفر کرده است با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهمترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

رئیس‌جمهوری امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی و هیئت همراه به اسلام‌آباد، مقام‌های ایران و پاکستان امروز پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان