Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مهدی تقی زاده گفت: شورا‌های حل اختلاف استان کرمان با مختومه نمودن ۱۴۵ هزار ۹۳۲ فقره پرونده در رابطه با میزان پرونده‌های مختومه به وارده در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به رتبه دوم کشوری شورا‌های حل اختلاف استان کرمان اظهارکرد: شورا‌های حل اختلاف استان کرمان ۱۴۵ هزار ۹۳۲ فقره پرونده را دریکسال گذشته مختومه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:طبق اعلام معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف کشور کارنامه عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته موفق ارزیابی شده است.
این مقام قضائی در ادامه افزود:طی یک سال گذشته به ۹۴ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده به صورت حکمی رسیدگی شده است که موارد بسیار کمی از پروند‌ها مورد نقض قرار گرفته است.
وی تعداد قضات شورا‌های حل اختلاف استان کرمان را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و افزود:مجموعا تعداد ۱۰۳ هزار و ۵۶۱ فقره پرونده در صلاحیت قاضی شوراهادر استان کرمان مختومه شده است و میانگین رسیدگی توسط هرقاضی استان معادل ۷۷۹ پرونده بوده است.
این مقام قضایی در خصوص رشد چشمگیر عملکرد شورا‌های ویژه زندان نیز گفت:طی یک سال گذشته یک هزار و ۲۴۸ فقره پرونده وارد وارد این شعب شده است و معدال ۷۲ درصد پرونده‌ها با صلح وسازش مختومه شده است.
وی تصریح کرد:با تلاش کارکنان شعب شورای ویژه زندان‌ها ۳۴۸ مددجو از زندان‌های استان آزاد شده اند که نشان دهنده افزایش ۷۵ درصدی آزادی زندانیان نسبت به سال‌های قبل است.
تقی زاده بیان کرد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان ونقش آن در فرآیند قضازدایی و آزادی زندانیان، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان در امور شورا‌های حل اختلاف گفت:در حال حاضر ۲۲۹ شعبه شورای حل اختلاف شهری و ۱۰۲ شعبه روستایی، جمعا به تعداد ۳۳۱ شعبه در استان کرمان در ارائه خدمات به شهروندان هستند.
تقی زاده افزود: تعداد پرونده‌های وارده به شعب شهری استان در سال ۹۶ معادل ۱۳۵ هزار و ۹۸۹ فقره پرونده بوده و میانگین پرونده وارده به هر شعبه شهری در طول سال ۶۶۰ پرونده است.
وی در خصوص رسیدگی صلحی به پرونده‌های شورا‌ها عنوان کرد: شورای حل اختلاف استان کرمان در سال ۹۶ تعداد ۴۱ هزار و ۳۲۵ فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح وسازش به سرانجام رسانده است.
وی افزود:تعداد پرونده‌های قابل صلح وسازش استان در این سال معادل ۱۰۰ هزار و ۳۷۳ فقره بوده که نسبت پرونده‌های صلح وسازش به پرونده‌های قابل مصالحه ۴۱ درصد است که این رقم بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و از این حیث استان کرمان درمیان استان‌های کشور در رتبه سوم قرار گرفته است.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند