Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در حالی که «فونان» ساخته دنیس دو موفق به کسب جایزه کریستال انسی شد، «نان‌آور» ساخته نورا تومی نیز سه جایزه را از آن خود کرد که شامل ۲ جایزه اصلی مخاطبان و جایزه ژوری فستیوال بود.

فیلم «Bloeistraat ۱۱» ساخته نینکی دویتس از مدرسه انیمیشن فلاندرز نیز جایزه اصلی کریستال را برای فیلم کوتاه دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش تلویزیونی نیز ۲ اپیزود از «خوک: شعرهای نگه‌دارنده سد» موفق به کسب جایزه کریستال سریال تلویزیونی شد.

امسال ۲ نکته در جشنواره مشهود بود که شامل افزایش شمار فیلم‌های بلند با مضامین سیاسی و از سوی دیگر ارایه فیلم‌هایی از فیلمسازان زن با توجه به موضوع تبعیض جنسیتی بود.

«فونان» با صداپیشگی برنیس بژو بازیگر فرانسوی فیلم اسکاری «هنرمند» و لویی گارل درباره تلاش مادر خود کارگردان است که به دنبال پسر دیگرش می‌گردد و این در حالی است که در سال ۱۹۷۵ در دوران رژیم خمرهای سرخ پنوم‌پن از فرزندش جدا شده است. این فیلم محصول بلژیک، کامبوج ، فرانسه و لوکزامبورگ است.

فیلم ۲ بعدی «نان‌آور» محصول کانادا، ایرلند و لوکزامبورگ نیز که با دست نقاشی شده درباره تلاش یک دختر افغانستانی است که موهایش را کوتاه می‌کند و شبیه پسرها لباس می‌پوشد تا بتواند به خانواده‌اش کمک کند. این در حالی است که طالبان پدرش را زندانی کرده است.  آنجلینا جولی یکی از تهیه کنندگان این انیمیشن بود.

جایزه منتخب ژوری نیز به «خانه گرگ» ساخته کریستوبال لئو و خواکین کوسینا از شیلی اهدا شد.

در بخش فیلم کوتاه جایزه مخاطبان به فیلم «آخر هفته‌ها» ساخته ترور خیمنز از آمریکا تعلق گرفت و جایزه منتخب ژوری به «دوچرخه‌سواران» ساخته ولجکو پوپوویچ از کرواسی و فرانسه رسید. 

جایزه ژان-لوک ژیبراس برای اولین فیلم کوتاه نیز نصیب «تخم مرغ» ساخته مارتینا اسکارپلی از فرانسه و دانمارک شد.

جایزه کریستال فیلم دانشجویی نیز به «باربکیو» ساخته جنی جوکلا از بریتانیا تعلق گرفت و جایزه منتخب ژوری این بخش نصیب «هیبریدها» ساخته فولریان براوخ، متیو پوجول، کیم تیلهدز، یوهان تیرو و رومن تیرون از فرانسه شد. جایزه ژوری این بخش به «بی‌جان» ساخته لوچیا بولگرونی از بریتانیا اهدا شد.

انسی ۲۰۱۸ جایزه کریستال افتخاری خود را به بِرَد بِرد آمریکایی کارگردان «شگفت انگیزان» (The Incredibles) اهدا کرد.

امسال چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی با حضور ۱۰ فیلم شرکت کننده در بخش رقابتی، از ۱۱ ژوئن کارش را شروع کرد و شب پیش با معرفی برندگان این دوره به کار خود پایان داد.

«آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر که در بخش غیررقابتی نمایش داده شد تنها نماینده ایران در این دوره بود.

کد خبر 4322322

منبع: مهر

کلیدواژه: انیمیشن جایزه سینمایی جشنواره انسی فرانسه تئاتر ایران جام جهانی 2018 روسیه فیلم سینمایی فیلم کوتاه سریال ایرانی سینمای مستند موسیقی ایرانی پوستر سینمای آمریکا کنسرت موسیقی رادیو صبا نقاشی شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم

6 سال پیش در چنین روزی و در چارچوب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2017/18،‌ بایرن مونیخ و رئال مادرید در ورزشگاه آلیانز آرنا به مصاف هم رفتند. ابتدا بایرن مونیخ با گل یوسوا کیمیش از حریف پیش افتاد اما رئال مادرید با گل های مارسلو و مارکو آسنسیو موفق شد 2-1 در آلمان پیروز شود.

دانلود (26.7MB)

دیگر خبرها

  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود