Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:50:51 GMT

هشدار نسبت به مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۹۹۶۲

هشدار نسبت به مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدمهدی اصلانی در ارتباط با برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی، اظهارداشت: در این کنگره موضوعات مختلف مرتبط با میکروب شناسی به صورت سخنرانی، ارائه پوستر و کارگاه آموزشی مطرح و بررسی می‌شود.

وی افزود: آخرین و جدیدترین دستاوردهای علمی  در زمینه‌های مختلف میکروب شناسی همچون مقاومت آنتی بیوتیکی میکروب ها در این کنگره با حضور مهمانانی از انگلستان، ژاپن، آلمان، فرانسه، فنلاند و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، ارائه می‌شود. محور اصلی کنگره عمدتا جنبه های مختلف میکروب شناسی پزشکی است البته میکروب شناسی مواد غذایی، دهان و دندان  و دامپزشکی و...، نیز مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی به موضوع مقاومت در باکتری های ایجاد کننده عفونت ادراری به عنوان یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مصرف خودسرانه و غلط  آنتی بیوتیک ها سبب مقاوم شدن میکروب‌ها در مقابل آنتی بیوتیک‌هایی شده است که بسیار  ارزان قیمت تر از آنتی بیوتیک هایی هستند که امروزه بسیار استفاده می گردند.

اصلانی گفت: همچنین امروزه در کشور ۹۰ درصد باکتری هایی که به پنی‌سیلین حساس بودند به آن مقاوم شده اند مثل  عفونت‌های ایجاد شده توسط استافیلوکوک ها و پنوموکک ها که قبلا به آن حساس بودند.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره پانل ویژه‌ای در ارتباط با  مقاومت و آنتی بیوتیک‌های جدید داریم که امیدوارم بتواند راهگشای آینده باشد.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی، تصریح کرد: متاسفانه مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها  سبب شده که به طور مثال آنتی بیوتیکی که در برخی کشورها ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد تا  میکروبی در برابر آن مقاوم شود در ایران به یک تا دو سال رسیده است که این هشداری جدی برای تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها ست.

نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران، از ۱۳تا ۱۵ شهریور ۹۷ در سالن ابن سینای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می شود.

کد خبر 4322330 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتی بیوتیک سازمان غذا و دارو کنگره میکروب شناسی وزارت بهداشت کمیسیون بهداشت و درمان سازمان غذا و دارو سرطان سیگار دارو کودکان داروخانه اورژانس دیابت تجهیزات پزشکی راهپیمایی روز قدس زهرا عبداللهی بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محورهای این کنگره خواهد بود.

بیش از ۸۰ مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره پذیرفته شده است. مقالات پذیرفته‌شده در این همایش، در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در مرجع دانش سیویلیکا نمایه خواهد شد.

این‌کنگره با حضور محمود جعفری دهقی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی عزت زاده به عنوان دبیر اجرایی از ساعت ۹ تا ۱۹ توسط انجمن ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6096394 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران