Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@10:18:58 GMT

فضای کیهانی میزبان صدای استیفان هاوکینگ

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۰۳۰۷

فضای کیهانی میزبان صدای استیفان هاوکینگ

صدای استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهانشناس مشهور بریتانیایی هم اکنون به جایی در فضا فرستاده شده است.

ایران آنلاین /در ابتکاری نمادین برای ارج گذاشتن به تلاش‌های این دانشمند که زندگی خود را صرف کشف اصرار کیهان کرد، حدود شش دقیقه از یکی از سخنرانی‌هایش به کمک یکی از ماهواره‌های وابسته به آژانس فضایی اروپا به مقصد یکی از نزدیکترین سیاهچاله‌ها به کرۀ زمین که «1A 0620-00» نام دارد، فرستاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنرانی شش دقیقه‌ای که قطعه‌ای از موسیقی ونگلیس آهنگساز مشهور یونانی آن را همراهی می‌کند، پیام صلح و امید است و در آن استیون هاوکینگ از همۀ زمینی‌ها می‌خواهد با یکدیگر برای حفظ زمین همکاری کنند.

عملیات فرستادن صدای او به گیتی در روز جمعه همزمان با خاکسپاری استیون هاوکینگ انجام شد.

در این روز طی مراسمی با حضور هزاران تن از علاقمندان به نظریات استیون هاوکینگ که از بیش از صد کشور به لندن آمده بودند، خاکستر او در کلیسای «وست‌مینسر» شهر لندن در نزدیکی آرامگاه دو مرد بزرگ دیگرِ دنیای علم یعنی آیزاک نیوتن و چارلز داروین دفن شد.

این کلیسا که بیش از هزار سال قدمت دارد، آرامگاه چهره‌های برجستۀ دنیای علم و همچنین محل برگزاری مراسم رسمی مذهبیِ خاندان سلطنتی بریتانیا است.

در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ علاوه بر خانوادۀ او، دانشمندانی از سراسر جهان از جمله کیپ تورن فیزیکدان سرشناس آمریکایی و برندۀ جایزۀ نوبل فیزیک سال ۲۰۱۷ میلادی، مارتین ریس کیهان شناس و اختر فیزیکدان بریتانیایی و هموطنش برایان ادوارد کاکس، فیزیکدان ذرات حضور داشتند و برخی از آنها سخنرانی کردند.

از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم می‌توان به بندیکت کامبربچ، بازیگر بریتانیایی اشاره کرد که در سال ۲۰۰۴ میلادی نقش استیون هاوکینگ را در فیلم او بازی کرده بود.

استیون هاوکینگ که از ۲۱ سالگی مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود، سرانجام در ۱۴ مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۳ اسفند ۱۳۹۶) در سن ۷۶ سالگی درگذشت./بی بی سی 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟

از سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ می‌به عنوان روز جهانی پسر نامگذاری شد، شعار و هدف این روز تمرکز بر شادی و سلامتی پسران در خانواده و جامعه است.

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم شمسی برابر است با:

۱۴۰۳/۰۲/۲۷

پنج شنبه – ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم قمری برابر است با:

فروش ویژه فنس دور باغی

۱۴۴۵/۱۱/۰۷

الخمیس‬ – ۰۷ ذوالقعده ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم میلادی برابر است با:

۲۰۲۴-۰۵-۱۶

Thursday – ۲۰۲۴ May ۱۶

از سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ می‌به عنوان روز جهانی پسر نامگذاری شد، شعار و هدف این روز تمرکز بر شادی و سلامتی پسران در خانواده و جامعه است. همچنین روزی برای تشویق خانواده‌ها به بیشتر وقت گذراندن با فرزند یا نوه پسر است تا از مشارکت در انجام کار‌هایی که دوست دارند لذت ببرند و خاطره سازی کنند.

tags # تقویم سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • میراث «پل آستر» در سینما
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • ۱۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی