Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سئول به پیونگ یانگ پیشنهاد داد توپخانه دوربرد خود را که در مرز بین دو کره مستقر است، جابجا کند. این پیشنهاد کره جنوبی به منظور کاهش بیشتر تنش های بین دو کره مطرح شده است.

یک منبع دولتی آگاه به خبرگزاری یونهاپ گفت: پس از مذاکرات روز پنجشنبه بین مقامات عالی رتبه نظامی دو کره که در چارچوب توافق 27 آوریل برگزار شد، دو طرف در خصوص جابجایی توپ خانه دوربرد کره شمالی در نواحی مرزی مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در طول نشست طرف کره جنوبی پیشنهاداتی شامل نقل مکان توپخانه کره شمالی به موقعیتی در 40 کیلومتری تقسیم مرزی دو کشور مطرح کرد. به عقیده مقامات سئول، در صورتی که پیونگ یانگ با این پیشنهاد موافقت کند، از فشار تنش های میان دو کشور بیش از پیش کاسته خواهد شد.

پس از نخستین دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در 27 آوریل سال جاری میلادی، اوضاع در شبه جزیره کره طی چند ماه گذشته بهبود یافته است. طی این نشست طرفین بر ایجاد صلح، اتحاد و رفاه در شبه جزیره کره تاکید کردند و متعهد شدند از هرگونه اقدامی که به هسته ای شدن شبه جزیره کره منجر شود، خودداری کنند.

سه شنبه گذشته نیز سران آمریکا و کره شمالی پس از کش‌ و قوس‌های فراوان در سنگاپور برای نخستین بار با هم دیدار و گفتگو کردند. در پایان این نشست یک سند مشترک که اشاره‌ای به جزئیات این سند و تعهدات طرفین نشده است، امضا شد. دو طرف متعهد به ارائه تضمین‌های امنیتی و اقتصادی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته۳۰ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در محور‌های مختلف استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالا‌های جابجا شده شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالا‌های اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟/ +عکس
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی