Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@17:51:52 GMT

انتفقاد یک نماینده از قطع حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۰۴۷۱

انتفقاد یک نماینده از قطع حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد را قطع کرده است.

خبرگزاری مهر: رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد را قطع کرده است.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد را قطع کرده است، گفت: در پی این اقدام نامه‌ای به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در اسفند ماه ۱۳۹۶، بر اساس رای دیوان عدالت اداری حق عائله مندی خانم‌های مجرد شاغل در آموزش وپرورش را قطع کرده حال آنکه خانم‌های مجرد فرهنگی در بیشتر موارد به علت تقبل هزینه‌های زندگی پدر و مادر و سایر افراد خانواده فرصت تشکیل خانواده را از دست داده اند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و در نظر گرفتن اینکه این گروه از فرهنگیان، در حال حاضر نیز تنها حمایت کننده‌های خانواده‌های خود هستند، از کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست شده، این موضوع را در اولویت بررسی قرار دهد.

وی تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس باید نسبت به ارائه راهکار‌های قانونی به دولت برای برقراری مجدد حق عائله مندی خانم‌های مجرد شاغل در آموزش و پرورش اقدام لازم را بعمل آورد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003U5r

منبع: فردا

کلیدواژه: حاجی بابایی آموزش و پرورش حق عائله مندی فرهنگیان مجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ضعیف را استاندار نکنید 

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - وزیری که به دلیل ضعف و ناکارآمدی از سمت خود برکنار شده / کنار گذاشته شده نباید در سمت مهم دیگری منصوب شود و پاداش بگیرد. چنین فردی را از دایره مدیریت های مهم کنار می گذارند تا جلوی تکرار اشتباه گرفته شود.

به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین 1402) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان،‌ در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد. 

تنها چند روز قبل از برکناری،‌ مخبر معاون اول رئیس جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و 5 روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند 1401، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم  طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می شوند و در همه این موارد انتصاب آنها به دیگر سمت ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و 30 سال درآن سابقه دارد.

 قابل توجه اینکه 2 وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد ، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد اما بعد از 16 ماه ، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی چون مازندران در کشوری چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • استاندار جدید مازندران فردا معارفه می‌شود
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود