Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پاسخ به انتقادها مطرح شده درباره دلیل حضور منتخب ارکسترهای دولتی در روسیه اعلام کرد هدف این سفر جام جهانی فوتبال نبوده است. آفتاب‌‌نیوز : شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران در آستانه برگزاری دومین کنسرت منتخب ارکسترهای دولتی در شهر مسکو توضیح داد: لازم است به یک سوتفاهم پاسخ دهم؛ طی روزهای اخیر این سوتفاهم به وجود آمده که ما به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال به روسیه سفر کرده ایم در حالیکه اصلا این طور نیست زیرا هدف از سفر گروه ما به روسیه اجرایی کردن تفاهمنامه ای است که بین بنیاد رودکی و کنسرواتوار چایکوفسکی پیش از این به امضا رسیده و قرار بود ما اجراهایی را در این کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: فضای کار به گونه ای برنامه ریزی شد که اجرای گروه منتخب ارکسترهای دولتی همزمان با جام جهانی فوتبال روسیه باشد و ما به همین مناسبت چهار قطعه را آماده کردیم که بتواند در این ایام علاوه بر شاکله اصلی برنامه ما حال و هوای ورزشی هم داشته باشد، اما آنچه باید در این میان باید مورد توجه قرار گیرد جداسازی قطعات متناسب با تفاهمنامه با کنسرواتوار چایکوفسکی است که باید آن را از جام جهانی و فوتبال جدا کرد.

این آهنگساز تاکید کرد: ما فضا را به گونه ای طراحی کرده ایم که مخاطبان خارجی این کنسرت ها بتوانند شاهد توانایی و هنرنمایی نوازندگان ایرانی در اجرای قطعات موسیقی کلاسیک و قطعات موسیقی ایرانی باشند.

روحانی اظهار کرد: در اولین کنسرتی که چند روز پیش در تالار فیلارمونیک شهر سن پترزبورگ اجرا کردیم بیش از هفتاد درصد جمعیت سالن مخاطبان غیر ایرانی بودند که از رپرتوار اجرایی دیدن کردند. طی این مدت کوتاه حضور ما در روسیه چندین شبکه تلویزیونی خارجی زبان با من مصاحبه داشته و از کیفیت اجرای برنامه ای سخن می گفتند که دربرگیرنده اثر مثبت حضور گروه ایرانی در روسیه بوده است. به اعتقاد من حضور منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی بهانه ای بود که بتوانیم توانایی موزیسین های ایرانی را به جامعه بیرون از ایران معرفی کرده و به آنها نشان دهیم که این نوازندگان هم می توانند قطعاتی از موزیسین های بزرگ روسی و قطعاتی از موزیسین های ایرانی را در قالب یک ارکستر به مخاطبان نشان دهند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پایان گفت: قطعا همزمانی حضور گروه ایرانی در روسیه با مسابقات جام جهانی فوتبال امتیاز بسیار خوبی برای ما بوده است اما ما به دنبال تماشاگران جام جهانی نیستیم چون اساسا هدف ما جامعه مخاطبان جام جهانی نیستند. آنچه برای ما در این سفر دارای اهمیت بسیار فراوانی است آشنایی مخاطبان غیر ایرانی با مجموعه های چون ارکسترسمفونیک تهران و ارکستر ملی است که خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوبی از برنامه های ما داشتند.

به گزارش مهر، این اظهارات در حالی مطرح می شود که از چند ماه پیش مساله حضور منتخب ارکسترهای دولتی در روسیه به مناسبت جام جهانی فوتبال اعلام شده بود و قرار بود که آنها قطعاتی را برای تیم ملی فوتبال ایران بنوازند و نشست های خبری و گفتگوهای متعددی نیز از سوی مقامات دولتی در این زمینه انجام شده است.

در حالی که پیش از اولین بازی رسمی ایران در جام جهانی قطعه موسیقایی گروه «آرین» که از کارهای چند سال پیش آنهاست در زمین فوتبال پخش شد این سوال ها پیش آمد که هیات چندین نفره بنیاد رودکی به چه منظور تیم ملی فوتبال را همراهی کرده است.

تغییر موضع و اعلام نظر درباره حضور منتخب ارکسترهای دولتی در صورتی اتفاق افتاده است که یک شرکت خصوصی که اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران نیز هست هزینه های سفر تیم موسیقایی را نیز متقبل شده است.

منبع: مهر کد خبر: ۵۲۹۳۱۸ تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهداد روحانی روسیه آهنگساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد

نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد، از کنگره آمریکا خواست تا لایحه کمک‌های خارجی را که مدت‌هاست مسکوت مانده است، تصویب کند.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که «با ملاحظه‌کاری، خوش‌بین» است که قانونگذاران آمریکایی بتوانند آن لایحه داغ مورد مناقشه را که ۶۱ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد، در نهایت تصویب کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز شنبه در مورد این بسته رای‌گیری کند. این پیشنهاد شامل تامین مالی برای رژیم صهیونیستی و همچنین هند و اقیانوس آرام است. روسیه می‌گوید هرگونه کمک تازه آمریکا به اوکراین تفاوتی در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد، زیرا وضعیت در خط مقدم برای کی‌یف «نامطلوب» به نظر می‌رسد.

درباره کمک‌های امنیتی ایالات متحده، نخست‌وزیر اوکراین چهارشنبه در واشنگتن طی مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اشاره به اینکه پول هر چه قدر هم زود برسد، باز هم دیر است، گفت: ما دیروز به این پول نیاز داریم، نه فردا، نه امروز.

او افزود: اگر از ما محافظت نکنید، اوکراین سقوط خواهد کرد... بنابراین سیستم جهانی و امنیت جهانی نابود خواهد شد و همه جهان باید یک سیستم امنیتی جدید پیدا کنند.

نخست‌وزیر اوکراین افزود: یا درگیری‌های زیادی رخ خواهد داد، بسیاری از این نوع جنگ‌ها، و در نهایت می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این اولین بار نیست که اوکراین چنین هشدار نگران‌کننده‌ای در مورد عواقب شکست احتمالی خود صادر می‌کند. سال گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که اگر روسیه در مناقشه پیروز شود، می‌تواند بعدا به لهستان حمله کند و جنگ جهانی سوم را آغاز کند.

اما مقامات کرملین چنین ادعاهایی را به سخره گرفته‌اند و آن را ترساندن غربی‌ها می‌دانند. ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهادات مبنی بر اینکه روسیه ممکن است به‌روزی به اروپای شرقی حمله کند را «کاملا بیهوده» خوانده و رد کرد. روسیه هرگز به کشوری در داخل ناتو که شامل لهستان هم می‌شود، حمله نکرده است. پیمان دفاع جمعی ناتو به این معناست که حمله به یک عضو، حمله به همه است.

در مصاحبه روز چهارشنبه، از نخست‌وزیر اوکراین در مورد ادعای اخیر مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مبنی بر آلوده شدن اعضای حزب خود به تبلیغات روسیه سوالی پرسیده شد. شمیهال گفت: ما باید درک کنیم که اطلاعات نادرست و پروپاگاندا در اینجا، در ایالات متحده بر بسیاری از مردم، در اتحادیه اروپا بر بسیاری از افراد، مانند اوکراین تأثیر می‌گذارد.

مخالفان از جناح راست حزب جمهوری خواه، ماه‌هاست که کمک احتمالی به اوکراین را مسدود کرده‌اند. برخی از این قانونگذاران با ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک به خارج از کشورشان، بدون تصویب بودجه‌ای برای امنیت مرزی ایالات متحده و مکزیک مخالفت کرده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دو بازیکن ایرانی در لیگ افغانستان
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • (ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر