Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:42:10 GMT

مراقب گوش شناگر باشید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۰۶۱۵

مراقب گوش شناگر باشید

یک متخصص گوش، حلق و بینی خیس شدن کانال گوش را یکی از علل عفونت گوش خواند و گفت: اولین قدم برای درمان عفونت گوش شناگر، تخلیه عفونت و تمیز کردن کانال گوش است.

دکتر مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه چند عامل در بروز عفونت خارجی گوش موثر است، گفت: رطوبت و خیس شدن کانال گوش یکی از عوامل بروز عفونت گوش است و زمانی بروز پیدا می‌کند که آب در اثر استحمام و یا ورود فرد به استخر وارد انحنای کانال و در عمق زیاد گوش می‌شود و چون گوش نمی‌تواند آن را تخلیه کند، زمینه را برای عفونت ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرم کردن گوش بعد از حمام و استخر نیز می‌تواند موجبات درد گوش را ایجاد کند؛ به طوری که فرد بعد از حمام و یا استخر از سشوار استفاده کند می‌تواند باعث درد گوش شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: یکی از دلایل دیگر برای بروز عفونت گوش، نبود جرم گوش است؛ چراکه جرم گوش یک ماده اسیدی و ضد میکروب است که برای جلوگیری از عفونت گوش ایجاد می‌شود و در صورتی که میزان این ماده کم شود و یا به دلیل شستشوی گوش این ماده از بین برود، می‌تواند موجب عفونت گوش شود.

تقی‌لو خاطرنشان کرد: افرادی که شناگر هستند نیز گاها دچار بیماری گوش شناگر که یک نوع عفونت گوش خارجی است، می‌شوند که در واقع استخوان کانال گوش افزایش ضخامت می‌دهد و کانال گوش گرفته می‌شود و زمینه را برای عفونت فراهم می‌آورد.

وی در خصوص علایم این بیماری افزود: یکی از علایم گوش شناگر، ترشح عفونت زرد مایل به سفید است. همچنین گوش به شدت درد ناک می‌شود و حتی نمی‌توان به لاله گوش دست زد. کانال گوش متورم و فرد دچار کاهش شنوایی و سرگیجه می‌شود.

این متخصص در خصوص درمان این بیماری خاطرنشان کرد: اولین قدم برای درمان عفونت گوش شناگر، تخلیه عفونت و تمیز کردن کانال گوش است و سپس پزشک معالج نسبت به تجویز یک سری قطره جهت کاهش عفونت اقدام می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام درد درمان سلامت گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید

به گزارش خبرنگار مهر؛ رقابت‌های شنای قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت ماه با حضور ۱۷ تیم در استخر مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

عبدالباسط فلاحی شناگر شایسته کردستانی موفق شد ضمن کسب مدال طلا در ماده‌ی ۵۰ متر قورباغه، رکورد جدیدی را در این ماده که پیش‌تر نیز در اختیار خودش بود، با زمان ۴۳.۱۳ ثبت کند.

گفتنی است؛ این شناگر توانمند کردستانی، موفق شد در ماده ۵۰ متر پروانه مدال نقره و در مواد ۵۰ متر و ۱۰۰ متر شنای آزاد نیز دو مدال برنز را بدست آورد.

کد خبر 6096148

دیگر خبرها

  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها