Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی رشیدی در گفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارکرد: بحران آب یک بحرانی ملی است که از سال‌های قبل گریبان‌گیرکشور و به خصوص شهر اصفهان شده است، امیدواریم با درایت مردم و با برنامه ریزی مسئولان بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان برای فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب دغدغه دارد، افزود: هدف مدیریت شهری اطلاع رسانی، آگاه سازی و حساس کردن اقشار مختلف مردم نسبت به فضای بحرانی آب و ارایه شیوه‌های نوین صرفه جویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این معاونت شش اداره وجود دارد که هر کدام متناسب با وظایف و اهداف خود سعی بر تمرکز بر روی بحث آب دارند.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ شهروندی با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: در حال حاضر در بخش تبلیغات شهری بر روی ۳۵۰ تابلو در چهارراه‌ها، بیش از۳۰ عرشه پل عابر پیاده، نزدیک به ۵۰۰ ایستگاه اتوبوس سطح شهر با نصب تصاویر و نوشته‌هایی، مدیریت مصرف آب به مردم گوشزد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه و کار پژوهشی که تیم اداره توسعه شهروندی در بستر شهری انجام داده، نشان می دهد بخش زیادی از شهروندان این تبلیغات را می‌بینند.

رشیدی با بیان اینکه ظرفیت تبلیغاتی مترو به ظرفیت تبلیغات شهروندی اضافه شده است، تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده موجی از فضاسازی و ارایه الگوهای مصرف در حوزه آب انجام می شود، البته تمام این اقدامات زمانی به نتیجه می‌رسد که مردم اصفهان با درایت و صرفه جویی در مصرف بهینه آب گام بردارند تا بحران پشت سر گذاشته شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: هم‌افزایی و تعامل بین بخشی نهادها می‌تواند عامل مهمی برای مدیریت مصرف آب باشد، چرا که عرصه و بستر فضای شهر گسترده است و اگر بخواهیم جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین، غربی‌ترین تا شرقی‌ترین نقطه شهر را پوشش دهیم، باید متولیان آب در گام‌های بعدی نیز به کمک شهرداری آیند و به لحاظ کارشناسی مدیریت کنند تا پوشش مناسبی از تبلیغات شهری ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره توسعه فرهنگ سلامت، اداره توسعه فرهنگ شهروندی و اداره رویدادهای فرهنگی مکلف به اجرای برنامه‌های عرصه محور با موضوع آب شده‌اند، در این راستا برنامه‌هایی در مناطق ۱۲، ۱۴، پنج و چهار برگزار شده که یکی از دغدغه‌های اصلی برنامه‌ها موضوع آب بود، مجریان برنامه‌ها در نظر دارند حساسیت های کمبود آب را در بین شهروندان ایجاد کنند.

رشیدی ادامه داد: مقرر شده شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خروجی موج تبلیغات شهری را طی گزارشی در مقایسه با سال گذشته در این ایام و میزان مصرف اعلام کند تا در تصمیم گیری‌های بعدی کارساز باشد.

وی با بیان اینکه از توان و پتانسیل NGO ها و سمن های مردمی که در حوزه آب فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود، گفت: جلساتی هماهنگ شده تا از ظرفیت سمن‌های فعال در حوزه آب برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان افزود: بحران آب دغدغه همه مسئولان است در این راستا در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان موضوع راه اندازی "پویش مردمی صرفه‌جویی در مصرف آب" مطرح شده است که امیدواریم ظرف چند روز آینده این پویش با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در شهر کار خود را آغاز کند تا شاهد تابستانی بدون بحران آب باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کارگران فضای سبز برای آموزش شیوه صحیح آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی توسط معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، گفت: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی شعار ها و پیام هایی بر روی لباس کارکنان فضای سبز با موضوع کم آبی نوشته می‌شود که امیدواریم کارساز باشد.

رشیدی ادامه داد: مراکز فرهنگی، فرهنگسراها و خانه های سلامت در این حوزه دستورالعملی آماده می کنند تا در فضاهای موجود کارآموزانی را برای آموزش به نسل جوان، کودکان و نوجوانان به کار گیرند، همچنین هماهنگی با روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و سامانه ۱۳۷ انجام شده تا شهروندان هر گونه شیوه نادرست مصرف و هدر رفت آب را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه طرح های انجام شده شهرداری اصفهان در حوزه آب با این وسعت و با این حجم از تبلیغات، در شهرهای دیگر کشور بی سابقه بوده است، تاکید کرد: معاون فرهنگی شهردار اصفهان طرحی مبنی بر هم‌افزایی و همدلی در بین استان‌های همجوار از جمله استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خوزستان که دچار تنش آبی شده‌اند، ارایه و جلساتی با شهردار و معاونان فرهنگی شهرکرد و یزد برگزار کرده که امیدواریم نتایج خوبی به لحاظ همدلی بین استانی برای برطرف کردن بحران آب به همراه داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است