Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتبال ایران گفت: بازی با پرتغال برای ما به مراتب‌ سخت‌تر از اسپانیاست، چرا که نوع بازی این تیم مشخص نیست.

فرزاد آشوبی، بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و استقلال در مورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در اولین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 اظهار داشت:

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مسابقه با بازی بسته و دفاعی تیم ملی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان کی‌روش با این تفکر به میدان آمدند تا در دقایق ابتدایی حملات مراکش را کنترل کنند و بعد از آن بر بازی تسلط پیدا کنند که این اتفاق هم رخ داد. بازیکنان ما بعد از 20 دقیقه ابتدایی به اعتمادبه‌نفس خوبی رسیدند و حتی می‌توانستیم برنده به رختکن برویم که سردار آزمون یک موقعیت ایده‌آل را از دست داد.

وی در ادامه افزود:

با شروع نیمه دوم مراکش با ترس بیشتری حمله کرد، چرا که به خوبی متوجه شد نباید بی‌گدار به آب بزند و باید مراقب ضدحملات خطرناک ایران باشد. در اواخر مسابقه این باور را پیدا کردیم که می‌توانیم برنده بازی باشیم و با اشتباهی که بازیکن مراکش روی فشار بازیکنان ما مرتکب شد، توانستیم با یک نتیجه عالی زمین را ترک کنیم.

آشوبی در واکنش به این پرسش که دو بازی آینده تیم ملی را چطور می‌بیند و چقدر شانس برای صعود ایران قائل است، یادآور شد:

ما نباید خودمان را گول زده و سطح توقعات‌مان را از تیم ملی بالا ببریم. ما با دو تیم مدعی کسب جام بازی داریم و کارمان بسیار سخت است. بازیکنان هم باید مراقب باشند که دچار غرور کاذب نشوند، چرا که کوچک‌ترین اشتباه مقابل ستاره‌های اسپانیا و پرتغال یعنی گل خوردن. خیلی خوب است که بازیکنان تیم ملی به خودباوری لازم برسند و با یک بازی منطقی حتی می‌شود از هر دو بازی آینده امتیاز گرفت. حریفان‌مان هر چقدر قوی و خوب باشند، ما نباید خودمان را دست‌کم بگیریم. توانایی نفرات ما آنقدری هست که مقابل اسپانیا و پرتغال بازنده نباشیم. خیلی مهم است که ما در این دو مسابقه تمرکز بالایی داشته باشیم و اشتباه نکنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان در خاتمه با اشاره به بازی اسپانیا و پرتغال که به تساوی 3 - 3 انجامید نیز گفت:

بدون شک تا اینجای جام این بهترین بازی بود. یک تیم قدرت بالایی در حفظ توپ داشت و طرف دیگر در ضدحملات بسیار خطرناک بود. به عقیده من تیم ملی در مصاف با اسپانیا راحت‌تر می‌تواند کار کند تا دیدار برابر پرتغال، از این جهت که می‌دانیم بازی اسپانیا مالکانه است و با پاس‌های متعدد به محوطه جریمه می‌رسد، اما پرتغال تیمی ناشناخته است. آنها راه‌های مختلف را برای رسیدن به گل انتخاب می‌کنند و سخت می‌شود کنترل‌شان کرد. با این حال کسب تساوی برای ما مقابل هر دو تیم نمی‌تواند غیرممکن باشد، به ویژه اینکه هر دو تیم در خط دفاع آسیب‌پذیر هم هستند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت:ما یک شبه قادر نخواهیم بود جوان گرایی کنیم. شما به کشوری مثل اسپانیا نگاه نکنید که این کار را به راحتی انجام می‌دهد ما نه شرایط آنها را داریم نه زیرساخت مناسب در اختیار داریم.

به گزارش مشرق، ستار همدانی در گفتگویی در خصوص دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ترکمنستان گفت: با توجه به شکست سنگین ترکمنستان در بازی رفت این تیم در بازی برگشت به دنبال آن بود که گل‌های کمتری را دریافت کند. بازی برگشت قابل توصیف نیست. نه زمین بازی مناسب بود و نه شرایط آن. مهم‌ترین موضوع کسب ۳ امتیاز این دیدار بود که به هر طریق به دست آمد تا تیم ملی ایران بالاتر از ازبکستان در صدرجدول گروه قرار بگیرد.

وی افزود: تیم ملی ایران خط حمله قدرتمندی دارد و ما بازیکنان خلاق و خوبی را در این پست در اختیار داریم که تعیین کننده هستند. مهدی قایدی و مهدی طارمی به خوبی در این بازی ارزش خود را نشان دادند. از طرفی بازیکنان جوان فوتبال ایران می‌توانند آینده تیم ملی را تضمین کند. کادرفنی اشراف خوبی به لیگ برتر و پدیده‌های آن دارد و رفته رفته بازیکنان جوان را به تیم ملی اضافه می‌کند. یکی از این بازیکنان محمد قربانی است که از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و توانمندی‌های خود را به خوبی نشان داد. کم کم باید نیروی جوانی به تیم ملی تزریق شود تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب و حضور در جام جهانی آینده فوتبال ملی ما نیز با حضور این بازیکنان تضمین شود.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد:‌ این اجازه را به کادرفنی باید بدهیم تا به تدریج نسل تیم ملی را تغییر دهد. این بازیکنان رفته رفته در کنار بازیکنان باتجربه، ابتدا کیفیت خود را نشان می‌دهند و سپس کسب تجربه می‌کنند و به تیم اضافه می‌شوند. ما یک شبه قادر نخواهیم بود جوان گرایی کنیم. شما به کشوری مثل اسپانیا نگاه نکنید که این کار را به راحتی انجام می‌دهد ما نه شرایط آنها را داریم نه زیرساخت مناسبی برای این کار در اختیار داریم. نمی‌توانم به یکباره اسم تمامی بازیکنان را خط بزنیم و همه را کنار بگذاریم. جوان‌گرایی زمان‌بر خواهد بود و بهتر است به کادرفنی اجازه دهیم کار خود را پیش ببرد.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی فوتبال بیان کرد: هر باشگاهی به هر نحوی بازیکنش را سرمایه خود می‌داند و حق دارد که نگران سرمایه خود باشد و از آن مراقبت کند. این موضوع استقلال و پرسپولیس ندارد. بازیکنان به هرحال بعد از درخشش در باشگاه‌های خود به تیم ملی می‌رسند و در ادامه در تیم ملی در سطح بین‌المللی دیده می‌شوند و موفقیت آنها به باشگاهی که در آن بازی می‌کنند کمک خواهد کرد. باید به باشگاه‌ها همچون تیم ملی احترام گذاشت آنها بازیکنان را پرورش می‌دهند و در اختیار تیم ملی قرار می‌دهند.

همدانی افزود: باید به همه تیم‌ها توجه شود اما بهتر است باشگاه‌ها به تیم ملی و نظر کادرفنی احترام بگذارند و اجازه دهند تفکرات خود را پیاده کنند. کادرفنی نیز باید برخوردی کند تا باشگاه‌ها این رفتار را تکرار نکنند. ترکمنستان حریف سختی نبود و بهتر بود در این بازی از بازیکنانی که کمتر زمان به آنها می‌رسد استفاده کرد. سیدحسین حسینی سنگربان با تجربه‌ای است و در جام جهانی بازی کرد در این فصل نیز نمایش خوبی داشته و بهترین سنگربان کنونی لیگ است و شایستگی‌ها خود را به اثبات رسانده و باشگاه استقلال حق دارد از او دفاع کند. در مقابل علیرضا بیرانوند نیز در هفته‌های اخیر مطمئن ظاهر نشده و می‌شد در بازی رفت از حسینی استفاده کرد. هرچند معتقدم باید اجازه دهیم کادرفنی کار خودش را بکند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • براهیم دیاز در پیراهن تیم ملی مراکش / عکس
  • رونالدو در محدوده پایان دوران ملی!
  • امیرآبادی:مگر تیم ملی جای کوچکی است که بازیکن جوان یک شبه در آن ستاره شود؟/قلعه نویی کسی نیست به خاطر بیانیه حسینی را بازی بدهد
  • حبس دوساله برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر بوسه جنجالی
  • ۲ سال و نیم زندان به خاطر بوسه جنجالی آقای رئیس
  • ۲ سال و ۶ ماه حبس برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر شادی جنجالی
  • ۲ سال و ۶ ماه زندان به خاطر شادی جنجالی!
  • حکم سنگین به خاطر شادی جنجالی؛ ۲ سال و ۶ ماه زندان
  • حکم سنگین به خاطر شادی جنجالی؛ ۲ سال و 6 ماه زندان
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند