Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:28:00 GMT

اهداء عضو مادر باردار دهدشتی به بیماران نیازمند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۱۹۶۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ششمین مورد اهداء عضو استان در سال جاری خبر داد . آفتاب‌‌نیوز : دکتر غلام عباس سبز افزود: در سانحه تصادفی که در اوایل شب 21 خرداد ماه در محور "چرام –دهدشت" رخ داد، اعضاء یک خانواده دچار صدمات شدیدی شدند .
وی بیان کرد: متاسفانه با وجود تلاش‌های پزشکان مادر خانواده بر اثر ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: پس از تایید مرگ مغزی این مادر و اخذ رضایت از خانواده، اعضاء بدن وی برداشته و به بیماران نیازمند اهدا شد تا این فرهنگ والا بیش از پیش در این استان نهادینه شود.
دکتر سبز تصریح کرد: پدر خانواده نیز که مصدوم شده بود، بعد از مداوا در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با وضعیت مناسب مرخص شد.
وی ادامه داد: "محبوبه حق پناه"، مادر 26 ساله‌ای که در ماه نهم بارداری نیز به سر می برد، در این سانحه دلخراش دچار ضربه مغزی شد که به صورت اورژانسی سزارین و وضعیت نوزاد وی مناسب گزارش شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در این حادثه دختر 5 ساله‌ای نیز از ناحیه سر آسیب دید که توسط جراح مغز و اعصاب، تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه هم اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد.
سید سیناسعیدی، مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این باره گفت: با مساعدت و رضایت خانواده‌های  محترم و بزرگوار حق پناه و کاظمی برداشت کلیه‌ها و کبد این مادر در شامگاه 25 خرداد در بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت انجام شد تا جان دوباره‌ای به بیماران نیازمند ببخشد.
وی ضمن تقدیر ویژه از این خانواده‌های محترم، اضافه کرد: امید است که این روحیه ایثار و فداکاری الگویی برای همه هم استانی‌های عزیز باشد.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۲۹۳۴۸ تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اهدای عضو دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی