Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز_ دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: شوری آب در حوزه آبادان و خرمشهر به حدود ۱۰ هزار میکروموس رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، شاکر هندالی  اظهار کرد: سازمان آب و برق خوزستان تعمدا جهت ارعاب کشاورزان و القای حس بی آبی در طول فصل زراعی و پیشگیری از اقدام به کشت کشاورزان، اقدام به کاهش شدید دبی خروجی سدهای کارون و دز کرده است که این امر باعث افزایش شوری آب به حدود ۱۰هزار میکروموس شده و بدین ترتیب نخلستان‌های آبادان و خرمشهر در آستانه مرگ قطعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سکوت نمایندگان این دو شهر در مقابل اقدامات سازمان آب و برق باعث تاسف شدید جامعه کشاورزان در این مناطق شده و همچنین ذهنیت‌های نامناسبی را بوجود آورده است.

هندالی تاکید کرد: کلیه تبعات جبران ناپذیر این اقدام متوجه سازمان آب و برق است.

وی افزود: در حال حاضر ۸ هزار بهره‌بردار از نخلستان‌های آبادان امرار و معاش می‌کنند و تعطیلی نخیلات و نخلداری موجب مهاجرت روستاییان و نخلداران به شهر می‌شود.  
  
هندالی بیان کرد: عمده کشاورزی در آبادان، نخلداری است و خرما یک محصول عمده، تجاری و استراتژیک در آبادان است و اگر نخل از بین رود حیات مردم و کشاورزان از بین می‌رود.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خرمشهر شوری آب نخلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم