Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@00:21:24 GMT

مشاهده یوز پلنگ ایرانی در قصرشیرین

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۲۱۶۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مرادعلی تاتار گفت: روز گذشته نیرو‌های ارتش مستقر در منطقه از وجود یک قلاده یوزپلنگ ایرانی و مشاهده آن در روستای 'هدایت' حوالی تنگه حمام از توابع شهرستان قصرشیرین خبردادند.
وی با بیان اینکه پیشتر نیز اهالی منطقه از وجود گربه سانانی از انواع پلنگ در این منطقه خبر داده بودند، افزود: هم اکنون هماهنگی‌های لازم با اداره حفاظت محیط زیست منطقه صورت گرفته و قرار است که نسبت به نصب دوربین برای ثبت تصاویر و پایش در روستای هدایت برای مستندسازی از وجود این نوع گربه سانان در منطقه اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: پوزپلنگ از نوع گرباسانان نادری است که در صورت ثبت تصاویر آن از سوی اداره محیط زیست مستقر در منطقه، اهمیت این شهرستان را به لحاظ ملی و بین المللی بسیار ارتقا می‌دهد.
هم اکنون قصرشیرین دارای ۲ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و ۸۰۰ هکتار، زله زرد با ۳۹ هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار است.
در این مناطق انواع پرندگان و گونه‌های جانوری زیست می‌کنند که حفاظت از آن‌ها نیازمند مشارکت همگانی است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می‌رود.
منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با ۳۹ هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می‌رود که از سال ۱۳۷۳ تحت حفاظت است.
از جانوران موجود در این منطقه می‌توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قصرشیرین یوزپلنگ ایرانی روستای هدایت سرپرست فرمانداری قصرشیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت:محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.
 
جواد ستوده افزود:در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.
او گفت: علت تلف شدن  پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان