Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون صنفی مهمانداران مامورین اعزام به سیر و مأمور فنی و پشتیبانی با صدور بیانیه‌ای، مطالبات انباشته همکاران خود را یادآور شدند.

در ابتدای این بیانیه آمده‌ است:

پرسنل مهمانداران مامورین اعزام که در حال حاضر تحت نظارت چند شرکت پیمانکاری هستند با وجود گذشت سه ماه هنوز حقوق معوقه خود را از جانب این شرکت‌ها دریافت نکرده‌اند، نحوه توزیع حقوق در این شرکت‌ها یکسان نیست و پرسنل دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش‌هایی که از کانون‌های صنفی مهمانداران از سراسر کشور تا به حال بدست ما رسیده است؛ هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌ها بخشی از سنوات سال گذشته را هنوز نداده‌اند و در برخی دیگر هم به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است که زمان پرداخت بعدی کماکان مشخص نیست.

به عنوان نمونه:‌

شرکت عصر دایا حقوق سه ماه کارکنان را هنوز پرداخت نکرده است.

کانون صنفی مهمانداران ..... (کمند) اعلام کرد سه ماه حقوق نگرفته‌است.

کانون صنفی مهمانداران ...... (ماربین) نیز اعلام کرد حقوق فروردین را نگرفته‌است.

کانون صنفی مهمانداران .....(قطار طوس- تبریز- مشهد) اعلام کرد در فرودین فقط ۹۰۰ تومان دریافت کرده و حقوق اردیبهشت را هنوز دریافت نکرده است.

مهمانداران مشهد نیز ۲ ماه حقوق و بن ماه رمضان را نگرفته‌اند.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه به گزارش یکی از مهمانداران از شرکت (مهتاب) اشاره شده و آمده است؛ مهماندار ان تحت مسئولیت این شرکت حداقل حقوق دریافتی را می‌گیرند. به عنوان مثال یک مهماندار با سه فرزند  یک میلیون سیصد هزار دستمزد می‌گیرد. مهمانداران مهتاب دستمزد فروردین خود را بدون افزایش دستمزد دریافت کرده‌اند و پرداخت دستمزد اردیبهشت و سنوات آنها به تاخیر افتاده است.

در بخش دیگری از این بیانیه با یادآوری معوقات مزدی شرکت ریل سبا گفته شده است: براساس گزارش کارکنان و کارگران ریل سبا مشکلات نحوه محاسبه حقوق و ساعات اضافه‌کاری پرسنل تعمیرات که در قوانین وزارت کار تعریف شده است، در مورد پرسنل سیر به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود که معمولا هم به صورت کیلومتراژ که مبلغ کیلومتراژ و افزایش سالیانه را خود شرکت تعیین می‌کند، تا همین امروز مدت سه سال است که این شرکت حق کیلومتراژ را افزایش نداده است.

آنها با بیان اینکه خواستار پرداخت به موقه دستمزد خود هستند و این خواسته زیادی نیست، افزودند: کانون صنف مهمانداران..... شرکت ماربین  ق۱۹ مشهد اعلام کرده که درصورتی‌که قطارشان (ق ۱۹ مشهد) که در لیست قطارهای از رده خارج است بنا به تصمصم مدیریت شرکت راه‌آهن کشور از ریل استفاده خارج شود؛ ۷۵ نفر از پرسنل این قطار بیکار می‌شوند.

در خاتمه این بیانیه کانون صنفی مهمانداران مامورین اعزام به سیر و مأمور فنی و پشتیبانی اعلام کرده‌اند؛ درصورتی‌که حقوق معوقه کارکنان زحمتکش مهماندار و .....  پرداخت نشود باتوجه به مشکلات عدیده‌ای که همه کارکنان با آن دست به گریبان هستند، استمرار این وضعیت قابل تحمل نیست و حق هرگونه اعتراض قانونی را برای خود مفروض می‌دانیم، لذا درخواست داریم که در اولین فرصت همه حقوق معوقه پرداخت شود و بیش از این به مشکلات پرسنل دامن زده نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حقوق صدور بیانیه ای ماه رمضان مشهد مطالبات معوقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی

علی محمد زنگانه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان گفت: حدود نیمی از جمعیت استان مرتبط با جامعه کارگری است و براین اساس هر گونه برنامه ریزی در این زمینه زندگی تعداد قابل توجهی از شهروندان را متاثر می‌کند.

زنگانه افزود: جامعه کارگری استان در رویداد‌های مختلف ثابت کرده است که بصیرت و هوشیاری زیادی دارد و باید با ایجاد یک هیئت اندیشه ورز کارگری، مسائل این بخش مورد بررسی مستمر قرار گیرد.

او گفت: باید با تداوم افزایش بازرسی از کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار را در استان کاهش دهیم و تقویت امنیت محیط کار از اولویت‌های اساسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!