Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛    «محمدرضا نجفی منش»  افزود: انجمن قطعه سازان فرانسه (FIEV) همکاری بیش از 2 دهه ای با انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور (ISMAPA) دارد و در همین زمینه قرار بود هفته گذشته هیاتی از قطعه سازان «رده 2» خود را برای همکاری های مشترک به کشورمان بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«قطعه سازان رده 2، تامین کننده قطعه برای قطعه سازن «رده یک» هستند؛ گروه دوم به تولیدکننده قطعات اساسی همچون گیربکس و غیره اطلاق می شود».
به گفته این مقام صنفی، با مطرح شدن دوباره تحریم های ایران، انجمن یاد شده سفر هیات خود به کشورمان را تا مشخص شدن وضعیت نهایی به تعویق انداخته است، اما برخی تصور کردند که آنها همکاری خود را با انجمن قطع کرده اند.
وی علت قطع همکاری ها با ایران را تحریم های آمریکا بیان کرد و افزود: اکنون نقل و انتقال بانکی همچنان مشکل دارد.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از پرداخت ارز رسمی به کالاهای غیر ضروری، توجه به افزایش عمق ساخت داخل قطعات و خودروها را خواستار شد و ادامه داد: باید تا جایی که امکان دارد نیاز ارزی کاهش یافته و صادرات به کشورهای همسایه و اطراف را افزایش دهیم.
نجفی منش اظهار داشت: در خودروهای داخلی متوسط وابستگی به خارج از کشور 20 درصد است و در شرایط کنونی باید میزان وابستگی را به حداقل برسانیم تا آسیب مان کمتر شود.
وی به قراردادهای خودرویی پسابرجامی نیز اشاره کرد و گفت: حداقل داخلی سازی این خودروها 40 درصد پیش بینی شده بود که برای افزایش آنها در فرصت باقیمانده باید اقدام شود.
به گفته این مقام صنفی، سه هزار و 300 قطعه در هر خودرو وجود دارد که نبود حتی یکی از آنها ساخت آنها را با مشکل مواجه می کند.
 «دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 سکاندار ریاست جمهوری آمریکا شده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام و 2 بازه زمانی 90 و 180 روزه را برای بازگشت تحریم ها تعیین کرد.
توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شده بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحریم های آمریکا رئیس انجمن قطعه سازان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی پیامی عنوان کرد: ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام را از کارگران سختکوش ایران در منظر همگان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی به شرح زیر است:

فرارسیدن یکم ماه می میلادی روز جهانی کارگر که امسال با ۱۲ اردیبهشت، سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین گردیده، را به همه تلاشگران متعهد و سختکوش عرصه آبادانی و پیشرفت کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده جامعه کارگری در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، از حضور تکلیف مدارانه در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۴ هزار شهید والامقام گرفته، تا مجاهدت خستگی‌ناپذیر و ایستادگی در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای خصمانه دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کارگران سختکوش ایران اسلامی در منظر همگان قرار داده است.

در این برهه حساس کنونی که با تدبیر و دوراندیشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» باورِ توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل داخلی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف در برابر فتنه‌های اقتصادی دشمن، به عنوان اولویتی مهم قرار گرفته، کارگران خدوم و زحمت‌کش ایران اسلامی به عنوان سنگرنشینان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بیشترین نقش را در به حرکت درآوردن چرخه تولید، توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌نماید.

اینجانب ضمن قدردانی و پاسداشت مجاهدت و تلاش های ارزنده کارگران عزیز و خانواده های محترمشان که با همدلی، ایثار و تحمل سختی‌ها سهم برجسته ای در پیمودن مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی بر دوش دارند، انتظار می‌رود در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، کارگران به عنوان رکن اصلی جهش تولید، کماکان با تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی و با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و خلق آثار ماندگار، زمینه رشد و بالندگی کشورمان را در تحقق حماسه عظیم اقتصادی فراهم سازند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است