Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:54:16 GMT

روش ساده و جالب ساخت فنس + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۴۲۱۲

روش ساده و جالب ساخت فنس + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ فنس‌ها اشکال منظم و دقیقی دارند و  شاید به نظر برسد که تولید آنها، بسیار سخت و نیازمند زمان زیادی است، اما فنس‌ها به روشی بسیار ساده تولید می‌شوند.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت داروی آلزایمر با کمک هوش مصنوعی

ایتنا - پژوهشگران «دانشگاه تگزاس در آستین» بایک رویکرد نوآورانه از هوش‌مصنوعی و حسگرهای زیستی استفاده می‌کنند تا بتوانند دراوی آلزایمر را هر چه سریع‌تر تولید کرد.
گالانتامین»، یک داروی رایج است که توسط افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم آن‌ها استفاده می‌شود.

در حال حاضر محققان دانشگاه تگزاس در آستین ابزارهایی از جمله یک سیستم هوش‌مصنوعی و حسگرهای زیستی درخشان را برای استفاده از میکروب‌ها در یک روز برای انجام همه کارها توسعه داده‌اند.

در مقاله‌ای در Nature Communications، محققان فرایندی را با استفاده از باکتری‌های اصلاح شده ژنتیکی برای ایجاد یک پیش‌ساز شیمیایی گالانتامین به عنوان محصول جانبی متابولیسم سلولی طبیعی میکروب ارائه می‌دهند. اساسا ، باکتری‌ها برای تبدیل غذا به ترکیبات دارویی برنامه‌‌ریزی شده‌اند.

اندرو الینگتون، استاد علوم زیستی مولکولی و نویسنده این مطالعه گفت: "هدف این است که در نهایت داروهایی مانند این را در مقادیر زیادی تخمیر کنیم، این روش یک منبع قابل اعتماد ایجاد می‌کند که تولید آن بسیار ارزان‌تر است. این فصل رشد ندارد و نمی‌تواند تحت تاثیر خشکسالی یا سیل قرار گیرد."

«دنی دیاز»(Danny Diaz)، پژوهشگر مقطع فوق دکتری دانشگاه تگزاس در آستین، یک سیستم هوش مصنوعی را به نام «MutComputeX» ابداع کرد که کلید این فرآیند است. این سیستم، نحوه جهش پروتئین‌ها را در باکتری‌ها برای بهبود کارآیی و دمای عملیاتی آنها به منظور به حداکثر رساندن تولید ماده شیمیایی دارویی مورد نیاز مشخص می‌کند.

دیاز گفت: این سیستم به شناسایی جهش‌هایی کمک کرد که باکتری‌ها را در تولید مولکول مورد نظر کارآمدتر می‌کنند. در برخی موارد، سیستم تا سه برابر بیشتر از سیستم طبیعی موجود در گل نرگس کارآمد بود.

فرآیند مهار میکروب‌ها برای تولید محصولات جانبی سودمند، چیز جدیدی نیست. برای مثال، باکتری‌ها به تولید پنیر و ماست کمک می‌کنند. تخمیر میکروبی در حال حاضر برای ساخت انواع خاصی از انسولین برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هورمون‌ها و پروتئین‌های نوترکیب مورد استفاده در چندین دارو مانند داروهای خودایمنی و حتی واکسن‌ها نیز تحت این فرآیند ایجاد می‌شوند. استفاده از هوش مصنوعی در این فرآیند، نسبتا جدید است و آنچه را که با تخمیر میکروبی امکان‌پذیر می‌شود، گسترش می‌دهد.

این گروه پژوهشی، باکتری «اشریشیا کلی»(E. coli) را برای تولید «4-O’Methyl-norbelladine» اصلاح ژنتیکی کردند که یک عنصر شیمیایی سازنده گالانتامین است. این مولکول در خانواده‌ای از ترکیبات استخراج‌شده از گل نرگس موجود است که کاربرد دارویی در درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های ویروسی دارند، اما استفاده از تخمیر میکروبی برای ایجاد یک ماده شیمیایی در این خانواده، یک کار جدید است.

پژوهشگران یک حسگر زیستی فلورسنت را نیز ابداع کردند تا به سرعت نشان دهد کدام باکتری، مواد شیمیایی مورد نظر را تولید می‌کند و چه مقدار از آن را ارائه می‌دهد. هنگامی که حسگر زیستی با پروتئینی که به طور ویژه ساخته شده است، تماس پیدا می‌کند، به رنگ سبز می‌درخشد.

«سایمون دویلزنیتز»(Simon d’Oelsnitz)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: حسگر زیستی به ما امکان می‌دهد تا نمونه‌ها را در چند ثانیه آزمایش و تحلیل کنیم. همچنین، برنامه یادگیری ماشینی به ما امکان می‌دهد که به راحتی ترکیبات را از ده‌ها هزار مورد به ده‌ها مورد محدود کنیم. این دو در کنار هم، یک سیستم واقعا قوی را تشکیل می‌دهند.

منبع: برنا
 

دیگر خبرها

  • آیا بخش مسکن توانست تولید صنایع را در سال ۱۴۰۲ حرکت دهد؟
  • ببینید/ فیلم جالب از یک کارگاه تولید کبریت در هند
  • مسیر سخت بازی سازی حرفه‌ای
  • ۱۰ ویژگی خرید بدون واسطه میلگرد و آهن چیست؟
  • مرسدس ربات‌های انسان‌نما را برای انجام کارهای «تکراری و ساده» در کارخانه خود آزمایش می‌کند
  • تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن کمک به رونق و رشد تولید است
  • رئیسی: برای کمک به رونق ساخت مسکن تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم
  • ساخت داروی آلزایمر با کمک هوش مصنوعی
  • بالاخره پایتخت ۷ وجود دارد یا نه؟ | آخرین خبر‌ها از ساخت سری جدید این سریال
  • بالاخره پایتخت ۷ وجود دارد یا نه ؟ | آخرین خبرها از ساخت سری جدید این سریال | ببینید