هتل عجیب و غریب در چین با نشانه هایی از معماری اسلامی+تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۴۴۲۱
رکنا: در چین هتلی عجیب ساخته شده که در آن نشانه هایی از معماری اسلامی دیده می شود.
زاها حدید معمار مشهور هتل عجیب و غریبی را در ماکائوی چین طراحی کرده که از نظر ظاهر و مواد به کار رفته برای ساخت، نمونه ای منحصر به فرد محسوب می شود.
به گزارش نیواطلس، طراحی این هتل که نشانه هایی از معماری اسلامی به خصوص در تزئینات داخلی آن قابل مشاهده است، با اسکلت بندی خاصی صورت گرفته که منجر به ایجاد حفره هایی در بدنه اصلی نمای هتل شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هتل Morpheus بر روی پی یک ساختمان قدیمی ساخته شده که هرگز تکمیل نشد و ارتفاع آن به ۱۶۰ متر می رسد. در واقع ظاهر این هتل شبیه به دو برج است که در نقاط مختلفی به یکدیگر متصل شده اند. شرکت سازنده، این هتل را اولین اسکلت بندی مرتفع جهان که از هر گونه قید و بند شکلی رهاست، توصیف کرده است.
اسکلت بندی این هتل متشکل از ۲۵۰۰ اتصال فلزی و ۱۲۰۰ نقطه اتصال است که همگی با فلز آلومینیوم پوشانده شده اند. این نوع اسکلت بندی دست سازندگان را برای طراحی منعطف محیط داخلی این هتل بازگذاشته است.
ورودی این هتل با ۴۲ متر ارتفاع متشکل از اشکال و مفصل بندی های جذابی است که با استفاده از آسانسورهای شیشه ای تکمیل شده اند. همچنین پل Bridge های مختلفی برای دسترسی به رستوران ها، محل های انتظار، کافی شاپ ها و غیره در نظر گرفته شده اند.
این هتل با زیربنای ۱۴۷۸۶۰ متر مربع شامل ۷۷۰ اتاق مهمان، سوئیت، ویلاهای رو به آسمان و یک استخر بر روی سقف است. استفاده از آلومینیوم در طراحی این هتل جذب گرمای خورشید را به شدت کاهش داده و زیبایی کار را بیشتر کرده است. لذا استفاده از تهویه مطبوع برای خنک کردن فضاهای عمومی این هتل تنها به صورت محدود کافی است.
منبع: رکنا
کلیدواژه: جام جهانی سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت پل Bridge زیبایی چین عجیب و غریب معماری قدیمی عجیب عکس حوادث مرد دختر فیلم من زندگی لباس پسر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در نخستین همایش کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود اظهار کرد: شاهد تهاجم فرهنگی از نوع مرکز و پیرامون در معماری ایران هستیم. دکتر اکبر نصراللهی گفت: معتقدم، معماری، رسانه است؛ چون هم پیام است و هم ابزار انتقال پیام و هم اینکه مخاطبان انبوه دارد.
این استاد دانشگاه افزود: آنچیزی که رسانه، معماری را از سایر رسانهها متمایز میکند، استفاده از هنر هم در ابزار یعنی نوع معماری و هم در طراحی و انتشار پیام است.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در تشریح تحولات معماری و اثرگذاری و اثرپذیری آن از رشتههای دیگر، گفت: استفاده از تکنولوژیهای ارتباطی در معمــاری تــا جایــی پیــش رفتــه اســت کــه مفهــوم جدیدی به نام «مدیاتکچر» را موجب شـده اســت به گونهای که در برجها و ساختمانها اخبــار و اطلاعات بــرای مــردم بــه نمایش گذاشته میشود.
وی در اهمیت معماری ابراز کرد: معماری تبلور فرهنگ و تمدن و هنر، روانشناسی و... در هر جامعه است و در طراحی فضای شهری و برنامهریزی نباید از جایگاه مهم آن غلفت شود، اما متاسفانه الان وضع خوبی ندارد و خود ابزار تهاجم فرهنگی شده است.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه هشدار داد: تهاجم فرهنگی از نوع مرکز پیرامون در معماری به صورت ترویج الگوی معماری از غرب به ایران و تهران به شهرستانها، معماری اسلامی و ایرانی را تهدید میکند.
نصراللهی ادامه داد: تقلید کورکورانه و ناشیانه و افراطی از معماری غربی، اختلال در توازان ارتباطاتی و بصری و شبیخون به محیط زیست، حریمها، آرامش، امنیت، زیبایی، توازن، تعادل و معنویت بناها و غلبه بینظمی، ناهماهنگی، فشار روانی، سیطره مادیت و کمیت به زندگی انسان راموجب است.
وی همچنین اضافه کرد: ساختمانهای نازیبا و مغایر با فرهنگ مردم، ناهماهنگی بین ابعاد و ارتفاع ساختمانها، الگوهای طراحی، رنگها، مصالح و فرمهای متفاوت و ناهمگون در عناصر دخیل در سیمای شهر، حقوق اجتماعی مردم را نقض کرده است.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقشهای دوگانه رسانه در معماری اظهار : سواد معماری حلقه مفقوده، معماری و شهرسازی است؛ این سواد به مردم محدود نیست، معماران، گروهای دانشی، استادان و متخصصان این رشته بیش از مردم و مسئولان به آن نیاز دارند و باید این مهارت و توانایی ساخت و عرضه متناسب با زیستبوم، فرهنگ و اعتقادات مردم در عین زیبایی و صرفه اقتصادی را داشته باشند.
نصراللهی ادامه داد: رسانهها میتواند مروج معماری غرب و عامل اصلی مصرف گرایی و مدگرایی در معماری و در عین حال راهنما و وسیله برونرفت از این وضعیت باشند. آنها میتوانند مردم را برای انتخاب و خرید بناهای متاثر از فرهنگ غرب ترغیب کنند و یا مطالبه کننده بناهایی منطبق با فرهنگ ایران و اسلامی و یا ناظر قدرتمند برای مقابله با آشفتگی و آزادی بی حد و حصر در این زمینه باشد.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در پایان از استادان خواست از رسانههای کلاسیک، شبکههای اجتماعی و همچنین رسانه معماری برای تصویرسازی صحیح از رشتههای معماری و شهرسازی و بالا بردن سواد معماری مردم و تحقق راهبردهای بازسازی و بازآرایی، توسعه، تمایز، اقبال اجتماعی و سودمندی آن استفاده کنند.
وی در پایان گفت: گروه کشوری معماری و رسانه آماده است با تشکیل موسسه دانشبنیان متشکل از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن دانشگاه را عهده دار شود.
همایش دو روزه کارگروه کشوری معماری بعد از دو روز بحث کارگروههای مختلف در دامغان، امروز در شاهرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر در شاهرود به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/