Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:15:57 GMT

روزه‌خواری در چه شرایطی قابل تعقیب است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۴۵۷۹

روزه‌خواری در چه شرایطی قابل تعقیب است؟

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه تظاهر به روزخواری قابل تعقیب است، گفت: صرف روزه‌خواری فقط گناه است، اما تظاهر به آن جرم است و تعقیب دارد.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه در خلال حضور خود در خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی در رابطه با قرار منع تعقیبی که در خصوص تظاهر به روزه‌خواری (مربوط به ماه رمضان سال ۱۳۹۶) در طول ماه مبارک رمضان امسال در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: تظاهر به روزه‌خواری قابل تعقیب است، اما گاهی اثبات می‌شود و گاهی هم اثبات نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرض کنید فردی در معرض عموم سیگار می‌کشد یا آب می‌خورد، ممکن است اثبات نشود و مثلا متهم بگوید من جلوی آبخوری بودم، اما دست‌هایم را می‌شستم. یک وقتی هم ثابت می‌شود متهم هم قبول می‌کند، اما مثلا می‌گوید که حواسش نبوده که ماه رمضان است و عادتاً سیگارش را روشن کرده و سوء نیتی نداشته است.

سخنگوی قوه‌قضائیه در این رابطه با اشاره به اینکه یکی از ارکان تحقق جرم سوء نیت است، افزود: چنانچه عدم سوء نیت متهم برای قاضی ثابت شود و او را تبرئه کند نمی‌توان به قاضی اشکال گرفت.

وی در این خصوص با اشاره به اینکه روزه‌خواری گناه است، گفت: کسی که در خانه یا دور از انظار روزه‌خواری کند گناه کرده، اما جرمی مرتکب نشده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003U7e

منبع: فردا

کلیدواژه: روزه خواری قرار تعقیب محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثبات توانمندی‌های ایران با اقدام مقتدرانه موشکی و پهپادی نیروهای مسلح

استاندار مازندران گفت: اقدام مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران با همکاری همه نیروهای مسلح عملیاتی اثبات توانمندی‌های ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، امروز_چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین _ در مراسم رژه نیروهای مسلح مازندران واقع در میدان شهدای قاسمی ساری عامل موفقیت نظام را حضور و ایستادگی مردم در کنار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان و اظهار کرد: اتحاد و وحدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سبب تضعیف دشمنان شده است.

وی با تاکید براینکه امروز تجهیزات نظامی مدرن و پیشرفته ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی را به‌وجود آورده است، افزود: شک نکنید که قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به سه عامل ایمان، فرماندهی هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و مردمی بودن این نظام است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اقتدار نیروهای مسلح هیمنه دشمنان را که برای نظام جمهوری اسلامی ایران شاخ و شانه می‌کشند، از بین برده و در هم شکسته است، تصریح کرد: امروز به اذعان کارشناسان نظامی دنیا جمهوری اسلامی ایران پرده جدیدی از جنگ ترکیبی برای نیروهای مسلح دنیا به نمایش گذاشته است.

حسینی پور با اشاره به اینکه اقدام مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران با همکاری همه نیروهای مسلح عملیاتی نشان‌دهنده اثبات توانمندی‌های ایران بوده است، افزود: امروز رژیم صهیونیستی به تعبیر مقام معظم رهبری غده چرکین منطقه در حال زوال است و حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از منش و راه سردار شهیدان، قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان است.

نماینده عالی دولت در مازندران شهادت در راه خدا را افتخار همه ملت دانست و گفت: مردم ایران، عاشورایی و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان مازندران خدمت به مردم را همواره باید مورد توجه قرار دهند، یادآور شد: مدیر پشت میز نشین در مازندران نداریم و مسئولان همانند نیروهای مسلح باید به مردم خدمت مطلوب ارائه کنند، باید با پیاده‌سازی برنامه تحول‌گر، اقتصاد مردم مازندران را رونق بدهیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه شادی مردم پس از عملیات موفق موشکی و پهپادی نشان‌دهنده وحدت مردم با نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بوده است، خاطرنشان کرد: اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی پیامی به همه دشنمان مبنی بر اینکه هر کسی در هر جای دنیا برای شهروندان ایران مزاحمتی ایجاد کند با برخورد جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد، فرستاد.

کد خبر 745541

دیگر خبرها

  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!
  • اثبات توانمندی‌های ایران با اقدام مقتدرانه موشکی و پهپادی نیروهای مسلح
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • آیا رژیم صهیونیستی بابت جنایاتش غرامت پرداخت خواهد کرد؟
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد