Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:28:21 GMT

۱۵۰۰ مدرسه تهران نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۶۳۴۰

۱۵۰۰ مدرسه تهران نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار با شهردار تهران با اشاره به اینکه در استان تهران ۶ هزار مدرسه وجود دارد که ۲۵ درصد آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی اند گفت : تهران به لحاظ برخورداری از سرانه فضای آموزشی، از میانگین کشوری که ۵/۱۸ متر مربع به ازای هر دانش آموز می باشد، پایین تر است و جزو نیازمند ترین استانها برای توسعه فضاهای آموزشی است، به همین دلیل بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده و نیازمند، جزو اولویت های شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهراله رخشانی مهر با اشاره به اهمیت مکانیابی صحیح، دقیق و علمی مدارس در مناطق مختلف کشور  گفت : این موضوع در شهر تهران از اهمیت  دو چندان برخوردار است که باید مدیریت شود، به طور مثال منطقه ۲۲ تهران با توجه به افزایش جمعیت،  تا ۴ سال آینده به ۱۵۰ مدرسه نیاز دارد. 

وی با بیان اینکه به استفاده از تجربیات گذشتگان اعتقاد راسخ دارم، خاطر نشان ساخت: قطعاً ادامه راهکارهای موثر و مفید گذشتگان در گره گشایی مشکلات و توسعه فضاهای آموزشی کشور می تواند نقش به سزایی داشته باشد. 

دکتر رخشانی مهر در ادامه از  تشکیل مرکز راهبردی جذب مشارکت های مردمی در سازمان نوسازی مدارس خبر داد و بر اهمیت آن تاکید نموده و تصریح کرد : قطعاً بدون مشارکت مردم و خیرین نیکوکار مدرسه ساز، تامین کمبودها در فضاهای آموزشی میسر نخواهد بود و اعتبارات دولتی به تنهایی کفاف نیازمندی ها را در این زمینه نمی‌کند. 

وی ضمن قدردانی از زحمات شهردار تهران در طول سالیان گذشته که مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور را برعهده داشت اظهار داشت: اقدامات ارزشمند علمی همچون تهیه شناسنامه فنی فضا برای مدارس، هم اکنون نیز برای این سازمان اهمیت ویژه ای دارد. 
 
 رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان به شهردار تهران پیشنهاد کرد : برای تکریم ارزشمند خیرین مدرسه ساز یکی از میادین اصلی و یا خیابان های شهر تهران به نام این قشر مقدس نامگذاری شود.

کد خبر 4322718 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز محمد علی افشانی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ترافیک پلیس راهور راهپیمایی روز قدس عید سعید فطر سرهنگ نادر رحمانی بیمه سازمان تامین اجتماعی شهر تهران محسن هاشمی محمد علی افشانی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، در نشست با دبیر اجرایی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور افزود: کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، کمبود اعتبار و نداشتن سرویس بهداشتی کافی به خصوص در مدارس مختلط استان از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار رایانه در هنرستان‌های استان نیاز به تعمیر دارند و برای تعمیر و نوسازی این تعداد رایانه نیازمند کمک و همراهی قرارگاه عدالت تربیتی کشور با کمک سایر گروه‌های جهادی و خیران هستیم.

جمالی آرند اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام آموزشی استان، یکی از اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش بوده و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام‌ تعلیم و تربیت این استان کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس و کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازی ویژه دبیران متوسطه استان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید