Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-16@07:50:31 GMT

قدردانی امانی برای تغییر دیوارنگاره میدان ولیعصر

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۶۳۹۶

به گزارش وانانیوز، 

شهربانو امانی در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) که درباره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال بوده است، گفت: اخیرا دیوارنگاره‌ای جدید میدان ولیعصر (عج) تهران به موضوع جام جهانی فوتبال اختصاص پیدا کرده که در آن اقوام مختلف کشورمان نشان داده می‌شود که جام زرین مسابقات را در دست گرفته‌اند اما در این تصویر هیچ نمودی از نیم پیکره جامعه یعنی زنان نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بیلبورد در یکی از معابر اصلی پایتخت نصب شده و به نوعی می‌خواهد وحدت میان اقوام را نشان دهد اما 50 درصد از جمعیت کشور را نادیده می‌گیرد. گویی قهرمان ملت فقط مردها هستند. این امر نشان دهنده کج سلیقگی و نادیده گرفتن جمعیت 50 درصدی کشور است.

وی ادامه داد: زیر تصویر طرح بیلبورد نوشته شده بود با هم قهرمانیم، یک ملت یک ضربان قلب. اما در تصویر ابتدایی طرح هیچ زنی حضور نداشت و نبودن حتی یک زن در این بیلبورد این شائبه را در ذهن ایجاد می‌کرد که زنان نقشی در جامعه ندارند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مسئولینی که این طرح را به نمایش گذاشتند برای زنان همان نقش سنتی مردسالارانه را ترویج می‌کنند و تغییر یک بیلبورد تغییری در ماهیت دیدگاه‌های آنها ایجاد نمی‌کند. مشخص است که اینها با حضور زنان در صحنه‌های مختلف جامعه موافق نیستند.

وی افزود: زنان در فوتسال قهرمان شدند و خانم الهه احمدی قهرمان تیراندازی شد اما به جای اینکه امکانات بیشتری در اختیار زنان قرار دهند باز هم شاهد بروز این تفکر هستیم که معتقد است اگر زنان را از جامعه حذف کنند ارکان خانواده حفظ شده و جامعه اصلاح می‌شود. این در حای است که در حال حاضر نسل جوان، پدران، همسران و پسران بر این باورند که برای رسیدن به توسعه پایدار کشور می‌بایست زنان و مردان شانه به شانه یکدیگر در تمام بخش‌های جامعه تلاش کنند. اگر بر اساس حقوق شهروندی در این مورد از مردم نظرسنجی کنند خواهند دید که نظر اقشار مختلف مردم به اظهارات من نزدیک است.

وی ادامه داد: حضور زنان در تمام عرصه‌های اجتماعی لازم و ضروری است. در کجای تاریخ مردان در غیاب زنان توانسته‌اند قهرمان شوند. تجربه نشان داده است که حضور زنان در اجتماع موثر و کارآمد است. این به دلیل متفاوت بودن نوع نگاه زنانه با نگاه مردانه است.

امانی تاکید کرد: امروز نزدیک به یک سال است که اصلاح طلبان با رأی قاطع مردم تهران، ری و شمیرانات در شورا و شهرداری مستقر هستند و مردم انتظار بیشتری از آنها دارند. تفکر 14 ساله اصولگرایان هنوز در مدیریت شهری وجود دارد و متاسفانه هنوز رویکرد جدید مدیریت شورا و شهرداری را جدی نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: در این دوره برای اولین بار پس از 14 سال شهرداری تهران به مناسبت روز زن تصاویر مشاهیر زن را در شهر منتشر کرد. این اقدام بسیار با ارزش بود. این روند باید ادامه داشته باشد نه اینکه با اقداماتی دیگر این موضوع را زیر سوال برد، لذا جای خالی زنان در دیوار نگاره میدان ولیعصر (عج) قابل قبول نبود.

وی تاکید کرد: بعد از جنجالی شدن بیلبورد جام جهانی و مطرح شدن آن در فضای مجازی صاحبنظران و مسئولان واکنش‌های مختلفی نشان دادند. من مصاحبه‌ای بر علیه این طرح انجام دادم و قرار بود امروز این موضوع را به شهرداری تهران تذکر دهم؛ ولی به دلیل حذف زودهنگام این بیلبورد از دادن تذکر منصرف شدم. شیرینی تغییر و اصلاح به موقع این بیلبورد با پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل مراکش در جام جهانی دو چندان شد. لذا از شهردار تهران به خاطر دستور تغییر سریع این دیوارنگاره تشکر می‌کنم و انتظار دارم به عنوان شهرداری اصلاح طلب این تفکر مرد سالارانه را از شهرداری تهران حذف کند و با مدیرانی که سعی بر القاء این موضوع به جامعه دارند برخورد متقضی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: ضمن تشکر از حساسیت جامعه به ویژه خبرنگاران و جامعه مجازی و تذکر صاحبنظران و مسئولین از شهردار تهران می‌خواهم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و در راستای شفاف سازی هزینه طراحی، چاپ و نصب این بنر را به اطلاع عمومی مردم برساند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس از همکاری مردم قدردانی کرد

به گزارش همشهری آنلاین، در اطلاعیه شماره ۲ فرماندهی انتظامی کشور که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، خوشبختانه شاهد همکاری وصف ناپذیر مردم عزیز به ویژه بانوان فهیم و قانون مدار کشورمان با پلیس هستیم. قاطبه زنان و دختران ایران اسلامی، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

تمام تلاش پلیس بر این است که بانوان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه فعالیت های خود را انجام دهند و در سایه همین همکاری و همراهی هاست که فضایی سالم با حفظ حریم افراد در جامعه شکل می گیرد و هر روز بر پویایی و پیشرفت آن افزوده می شود.

فرماندهی انتظامی کشور به تمام مادران، خواهران و دختران سرزمین ایران اسلامی که با برادران خود در فراجا همگام و همسو بوده و با روشنفکری آگاهانه نسبت به قوانین جامعه ایران اسلامی تمکین دارند، تقدیر و تشکر خالصانه خود را ابراز می کند.

کد خبر 844368 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • تصویر جالب دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران
  • رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» در میدان ولیعصر
  • دیوارنگاره میدان ولیعصر تغییر کرد
  • عکسی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر بعد از حمله سپاه /اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است
  • رونمایی از دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با رنگ «وعده صادق»
  • «وعد الصادق» بر میدان ولیعصر(عج) نقش بست
  • دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رنگ «وعده صادق» گرفت
  • در اجرای طرح نور؛ پلیس از همکاری مردم قدردانی کرد
  • پلیس از همکاری مردم قدردانی کرد
  • ببینید | تصاویری از حضور ون‌های گشت ارشاد و نیروهای پلیس در میدان ولیعصر تهران