Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-در جریان هفتادمین جلسه شورای شهر تهران؛ بررسی تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی به شهرداری تهران بررسی شد.در جریان هفتادمین جلسه شورای شهر تهران؛ محسن هاشمی ضمن دفاع از تفویض اختیارات شرکت اتوبسرانی گفت: در اتوبوسرانی هر اتفاقی که بیفتدکلیه مسوولیت‌ها به عهده شورای شهر است پس بی‌جهت از شهرداری انتقاد نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا کلیه اختیارات را به شهرداری واگذار کنید و سپس از شهرداری بخواهید کار انجام دهد.

محسن پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) نیز با بیان اینکه اتوبوسرانی به صورت دائم در معرض مسائل و مشکلات اجتماعی است، گفت: اگر ما هیچ مسوولیتی در این زمینه نداشته باشیم برایمان جای خوشحالی دارد اما اگر قرار باشد برای بهبود حمل و نقل عمومی اقدام کنیم باید اختیارات کامل را در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر اختیارات به شهرداری واگذار نشود، مدیران اتوبوسرانی به راحتی می‌توانند از اجرای بخشنامه‌ها و دستورات شهرداری سرباز زنند.

در ادامه پس از اظهارنظرهای متفاوت اعضای شورا مرتضی الویری (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر) به این روند انتقاد کرده و گفت: متاسف هستم که باید وقت شورا صرف اینجور مسائل و چنین چیزهایی بشود.

وی با اشاره به پیش‌زمینه اساسنامه شرکت واحد که مصوب مجلس پیش از انقلاب است، گفت: چرا باید تاوان اشتباه آنها را ما اکنون پرداخت کنیم. بحث شرکت واحد اتوبوسرانی بخشی جزئی و کوچک از شهرداری است. نباید در هر کار جزئی و اختیاری که به شهرداری می‌دهیم دخالت کنیم و باید تا حد ممکن اختیارات را به شهرداری واگذار کنیم.

در انتهای جلسه؛ اختیارات شورای شهر در اتوبوسرانی به غیر از انتخاب بازرس به شهرداری تهران واگذار شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شورای شهر تهران اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پشتوانه مالی ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج گفت: یکی از مشکلات شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار آن‌ها نیست و هیچگونه پشتوانه مالی ندارند که زیبنده جایگاه شورا نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عارف جعفری، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: شورا تشکلی مردمی بوده و نزدیک‌ترین نهاد به مردم است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تحولی بنیادی در زمینه شوراها صورت گرفت که باعث شد شورا به عنوان یک عامل اصلی و تأثیرگذار در اداره امور کشور و پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی نقش آفرینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: این تحول بنیادی سبب شد که شورا ماهیت دینی و اسلامی خود را بشناسد و مردم نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و قانون اساسی کشور برای شورا ارزش خاصی قائل شوند.

جعفری تاکید کرد: شورا از جایگاه قانونی برخوردار بوده چون در قانون اساسی نیز جایگاه شورا تعیین شده است اما هنوز در ادارات برای مصوبات شورا ارزشی قائل نیستند و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار نداشته و هیچ‌گونه پشتوانه مالی ندارند که این زیبنده جایگاه شورا نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در امور محلی بدون مشارکت و همکاری شوراها مشکل‌آفرین است که در این راستا خواستار در جریان قرار دادن شوراها در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های محلی هستیم.

کد خبر 748756

دیگر خبرها

  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت